Thursday, April 2, 2009

CiterTanpaTajuk

Haaa sbnr aku bosan nih, sgt bosan n tul2 bosan..n aku terpikir lak nk update blog, tp tak tau nk citer ape..aku tny ngn diorg nih, bole bg aku tajuk utk aku citer kat blog aku, psal isu semasa ker or apepe jer la yg korg nk aku citer..aku bg diorg masa 2sec jer n diorg tak sempat nk pikir pun, so citer nih ialah CITER TANPA TAJUK.

okei bumi nih beso n bulat(dulu aku pikirkan sumer manusia tmasuk korg nih dok dlm bulatan(dlm bumi maksudnya))adoii tp lpas aku blaja kat skola rupanya salah la..hehehehe sbnr benda yg aku nk citer takdak kaitan ngn itu sumer(iklan semata2)

Manusia nih bmacam2 ragam n sikap .tp aku sedikit pelik cmner la org yg da melekat ngn sikap buruk, ati aku ttny2 adakah dia merasa gumbira ngn sikapnya itu?atau maybe kesedaran ttg sikap nyer yg buruk tak pernah tlintas kat pikiran diorg?

Tetamu? nk jd tetamu pun nk kene ajar kan3.oOOO msti blajar la sb tu ada jer tips2 ttg adab mjadi tetamu..tp benda simple patut da ditanam sikap utk hormat tuan rumah klu la kita nih tetamu(dlm masa yg sama tuan rumah ofcoz la kene hormat tetamu)....4example, kita jd tetamu kat majlis diorg, padahal kita nih bukan tetamu yg penting(cuma undangan biasa) tp perangai/sikap yaaa ampuuun mcm tetamu penting! akibat sikap tu, tuan rumah seakan kelam kabut n tpaksa awalkn majlis utk tetamu yg mendesak begini. meluat tul ngn tetamu cmnih, rs nyampah pun ada..pesanan utk org sebegini is simple jer : 'CERMINLAH DIRI'

Ada 1peluang utk kita, 4example KERJAYA. bila dikatakan peluang maksudnyer kita ditawarkan ngn 1kerjaya yg menguntungkan masa depan. 'aku taknak la jd @#$%#%, aku tak MINAT.Aku minat nk jd lawyer.'MINAT jer tak cukup..tp adakah anda jd ape yg anda minat tu? klu usaha kureng n selayaknyer mmg tittle @#$%#@ jer utk kita npe kata2 TakMINAT tu yg muncul..(klu la kata2 TakMinat mmg da ditanam dlm sikap seorg pendidik, maka usaha mendidik nya adalah ala kadar : sekadar memenuhi t/jwb utk amik gaji stp bln)(sebab aku dpt sorg #@$#$ sebegini n aku xdpt score @#%#$%#$ laa)

POLITIk-spe la aku nih nk citer psal politik-..tp aku nk gak bg pandangan ttg isu nih, pedulik ape aku. Tampuk pemerintahan skg di pegang ole org UMNO/BN. Kompom dasar yg ada tak dpt penuhi ape yg korg nk..korg nk yg tbaik kan3, aku tau tu!lantas korg sokong pembangkang(PAS/PKR/DAP/KEADILAN(adil la sgt?))..n btau la aper yg pembangkang bg kat korg yg sokong dia?sanggup demonstrasi konon,( anak bini kat umah lom ttu terjaga) nih nk jaga Malaysia..melaungkan ALLAHUAKBAR di jalanan sambil memegang sepanduk mencerca pemimpin, menghina sultan..perangai pun cam samseng' takschool-ah' same jer ngn parti yg diwakilinya..okeh penyelesaian nyer amik kertas, pen, buat 2column, sblh ltk yg kerajaan buat, sblh ltk pembangkang wat..n nilai ngn adil! simple jer. Sejak PRU lpas, perkara yg palin aku tak suka adalah $#%#$%#$..(bukan ssuka ati jer aku tak suka tau)..tak suka dia sb dia mperjuangkan projek $@&* mega

****selesai jer anda membaca ngomelan ini, n anda terase aper la bercampur2 isi kat cni, pls refer tajuk, okei..****

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife