Friday, April 3, 2009

LawakBodo-SungaiBuaya

**Dlm usaha menghibur kan ati aku sndiri, aku search la kat internet utk cari jenaka aper yg akan menggelikn ati aku, n jupe lawak nih..sakan gelak dowh**

sungai buaya
ada org yg tersangatlah kaya berjalan jalan disebuah kampong.
tiba je kat sungai dilihatnye sungai tuh penuh ngan buaya yang ganas lagi macho. buang ape je kat dlm sungai tuh,ranting ke, daun ke daging ke, buaya dlm tu mesti melahap dengan brutalnye.

org kaya tuh, dpt plak idea bodoh ketika itu. maklum lah org kaya. hehehe. lalu diumukan bahawa barangsiapa yang berani terjun kat dlm sungai penuh dgn buaya bodoh tuh dan berjaya melepas kan diri org kaya tu akan kasi sebuah rumah mewah yang sudah bayar habis bank.

Pada hari yang telah ditentukan. ramai jugak orng dtg termasuk pemberita tv yang nak tengok ada ke org teror nak terjun. setelah sejam berlalu masih belum ada, dua jam, masih blm ada, setengah hari berlalu masih blm ada. lalu diumumkan jika 15min kemudian masih blm ada maka rumah mewah yang sudah bayar habis bank itu akan diserahkan dgn bangganya kepada isteri keempat org kaya tersebut.

tiba je terdengar bunyi orang terjun kat dlm sungai tuh...debushhh!! (tu bunyi terjun sound effect). ramai juga orang meluru kearah bunyi tuh. keluar seorang pompuan tua yang bajunye basah dengan wajah yang selamba.

pemberita tv tadi pon terus bercakap kat org tua tu.."tahniah makcik telah menangi sebuah rumah mewah yang sudah bayar habis bank." dengan penuh geram makcik tu ambil mikrofon pemberita tuh "makcik tak mo rumah mewah yang sudah bayar habis bank tuh!, makcik nak cari org yang tolak makcik kat dlm sungai tu tadi" toing!

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife