Wednesday, December 30, 2009

ESQ (hari ke-3)

ESQ-Hari Ketiga(last day)
Dimaklumkn kpd kami, hari terakhir ini adalah hari kemuncak dimana perlukan kekuatan(mungkin gabungan fizikal, emosi, spiritual capital)..utk hari terakhir kami akan dpt menjawab .."who am i"..bkn secara intelektual spt sblm ini..tp mlalui suara hati yg sejujur-jujurnya..utk ini kami diasingkan berperingkat mengikut kelompok umur;dan juga bg yg ada masalah kesihatan

Apabila ditanyakan kpd kami, ape yg matahari bg kpd kami(kami menjawab : cahaya), ape yg udara beri(kehidupan)(sblm pertanyaan ini kami diminta utk tahan nafas dan akhirnya merasa yg begitu pentingnye udara),bulan(kelembutan)bintang(petunjuk/arah),lantas ditanyakan kpd kami berulang kali(berpuluh x gak aku rs)ape yg matahari beri?????hingga akhirnya kami tidak mampu utk mjawab dan jauh disudut hati..itu BUKAN jawapannya..kami temukan jawapan lain, subhanallah..dimana jawapan itu lahir dr hati kami semua yg kami dpt dgn ikhlas sekali bahawa Allah yg mberi segalanya..bkn matahari, bukan udara..bkn bintang..bercucuran airmata bkn la kayu ukur kekhilafan kami selama ini, sedang kami hnylah hamba-Mu yg senantiasa mbuat silap

Ya Allah ya tuhanku
sesungguhnya aku hny hamba-Mu Yg lemah
senantiasa mbuat silap walau seringkali cuba manjauhinya
bila aku bjanji utk mjadi hamba-Mu ya Allah, stpkali juga dosaku pd-Mu bertambah, ampunkan la aku, ya Allah
sblm pergi ke kursus ini, sblm dtg kesedaran ini, ya Allah
didalam kehidupan sentiasa aku minta, keluarga bahagia, agar diampunkan dosa(sedang aku sgt takut dgn balasan neraka-Mu), tp skrg baru la aku dgn hati yg ikhlas teramat bersyukur dgn rahmat yg diberi-Mu(betapa usia 25tahun berlalu begitu shj)
betapa kerdil nya diri ini disisi-Mu..aku mula terfikir ttg amal ku kpd-Mu ya Allah, betapa aku leka
andai ditakdirkan hidupku hny saat ini, betapa aku sgt takut dgn amalku kpd-Mu yaAllah

kami diingatkan ttg perjanjian sblm kami dilahirkan..dan pd hari ke-3 ini sekali lg..kami berjanji hidup didunia hny utk mjadi hamba-Mu Ya Allah

juga aku berdoa utk org tersayang, utk org yg aku syg semuanya, moga2 kita sentiasa didlm rahmat-Nya..moga diampunkan dosa kami, moga dibukakan pintu hati kami..ya Allah, kuatkanlan keimanan kami, jgn lah dunia yg mlalaikan ini mbuat keimanan kami luntur kpd-Mu

sblm pulang, kami diberi pesanan.."selama 3hari berkursus, ini bknlah latihan yg sbnr..latihan yg sbnr, yg menentukan siapa kita, adalah hari yg tuan/puan melangkah keluar dan menjalani kehidupan spt biasa"....takut pula yg aku rasakan andai keinsafan dan semangat ku hny seketika..adakah berulangkali jika aku mengatakan "aku hny hamba-Mu yg lemah, aku dpt lari dr dosa??", sedang aku tau ttg tanggungjawab yg diberi wajib aku tunaikan......................................

Tuesday, December 29, 2009

Emotional Spritual Quotient (ESQ 165-Hari Kedua)

ehem3
masih bkenaan ttg kursus nih, sbnr aku cam lebih bminat sb ini adalah menda terbaik yg aku pernah hadiri dan alami; kami jg dimaklumkan awal2 bahawa kursus ini bukan lah pengajaran agama, mrk disana bknlah kalangan ustaz..cuma konsep nya dr agama islam itu sndiri..kami diajar bahawa ada 3 capital paling utama dlm mbentuk insan iaitu fizikal capital, emotional capital n spiritual capital..nilai, integriti, emosi, suara hati, kepimpinan, ttg visi..itu yg diterapkan

diceritakan kpd kami bagaimana negara Jepun bole maju..sb tunggak utama nye adalaH nilai kejujuran..samurai itu sndiri dipaksikan atas 7nilai iaitu JUJUR,MURAH HATI, BERANI,KEHORMATAN DIRI, ADIL, LOYAL, RESPEK. mrk sgt menyanjung 7nilai utama ini, diceritakan seorg telah ttingal kamera di airport, 6jam slps itu dia kmbali n camera itu masih disitu(kt Jepun..klu kt m'sia ilang sudaa)..diceritakan juga, jika seorg jepun itu akhirnya sanggup bunuh diri drpd kehormatan mrk tercalar(cam jaga imej la nih)..tp yg nih kita xleh tiru. Ambil yg baik, Buang yg Buruk..Cipta Yang Baru..ini yg patut kami blaja ;D

Byk konsep ttg nilai2 murni, umum mengetahui..itu yg sntiasa diulang..nilai2 itu adalah sbnr 99 nama Allah..utk jgn kita tkeluar dr landasan. Juga diceritakan spy kami menghayati..kasih sayang seorg ibu..bagaimana rs kasih itu dititipkan sejak dlm kandungan lg sehingga besar n dewasa, kita bkerja..masih seorg ibu di kampung dgn rs rindu, tp kdg kita alpa dgn kasih syg tersebut, begitu sibuk kita dgn urusan dunia. cara penyampaian yg sgt bkesan dgn sound system ala panggung wayang, dgn 3 layar didepan..jd kami benar2 mhayati sehingga sama juga menitiskan airmata ;D..HEHE..tp ditanyakan kpd kami slps itu, adakah bgitu dalam syg kita pd ibu, rindu ke kita pd ibu..sbnrnya asal kasih syg itu drpd Allah..Dia menciptakan segalanya..dkt part ini, aku xbegitu pasti utk menulis sehingga mbuat ia menjadi kesan yg sgt mendlm cme yg dpt aku btau bila kami hadir dan dapat merasai begitu sayang dan rindu nye kami kpd Pencipta, Allah s.w.t ..(itula sbnr suara hati/conscience yg sejujur-jujurnya)

terdapat juga,kisah perjalanan hidup Rasulullah yg begitu menarik, sehingga la kewafatan baginda..perkara yg disampaikan didlm kursus ini adalah benda yg biasa kita dgr, kisah yg slalu kita dgr, hadis yg selalu kita jumpa, isi kandungan yg mungkin da ada dlm pengetahuan, cme yg begitu beza ketaranya ialah aspek penyampaian, penekanan digarap dgn begit
u baik skali sehingga kesan nye begitu dirasai didlm hati..sehingga benda yg diceritakan bergetar n mnimbulkn keinsafan..begitu juga di akhir kewafatan baginda Rasulullah s.a.w, baginda menyebut ttg umat..kasih baginda yg sgt dlm kpd umatnya, dan utk kali keberapa airmata keinsafan mengalir; inila ketenangan yg dpt dirasai kami

antara lain, ga
me yg sgt menarik..diajak peserta lelaki dan diberi belon utk ditiup kmudian dilepaskan..dimana belon itu jatuh, ambil smula n tiup lg n lepas..diulang xtvt ini sehingga tiba ke garisan penamat yg diletak piala n hadiah..sgt seronok kami melihat sambil bsorak.ada mmcm aksi..ada yg xtiup ttp baling terus seolah telah ditiup, ada yg meniup sambil berlari, sgt melucukan.ada juga yg mengatakan belon org tu dia yg punya, haha ada yg belon dia kaler biru cthnye..tp belon yg da sampai kaler oren dikata itu belon dia..kui3 n akhirnya satu pemenang yg smpi kegarisan penamat dipilih..diberi hadiah piala n naik ke pentas..slps itu pengajaran drpd permainan td adalah begitu kita mengejar kemewahan(etc yg diumpamakan ngn piala/hadiah) terdapat mcm2 cara..ada yg sanggup menipu, mguna jln pintas, hny utk mengejar imbuhan, kita menghalalkan cara..itulah kehidupan kita..didepan adalah 1piala..bila da ada pemenang, yg lain mengalah..boleh jd pemenang yg diraikan td bkn pemenang sbnr ;D ..lantas terus diajukan kpd kami "siapa nk 10 piala"...(diam sejenak).."tp mati masuk neraka"...hahaha 1dewan penuh gelak tawa lucu(jd aku fikir itu soklan tny terus jd kelihatan lucu, tanpa sedar perkara yg sama telah dipraktikkn di sekelilling kehidupankita , jarang kita anggap jelik, tul ke?owh apepe je la hehe)

erm, bsambung lg cerita ttg hari ke3(last day)..hari kemuncak dimana suara hati/conscience tanpa ada belenggu/zero mind process yg mhalang;maka wujudla insan berjaya..yeayyy..hehe

Ketika kita tidur malam nanti, belum tentu kita akan bangun esok pagi. Ketika kita baring, belum tentu kita mampu bangkit dan menikmati keindahan sinaran mentari.
Dr. Ary Ginanjar Agustian (pengasas ESQ)
www.esq.com.my

Monday, December 28, 2009

Emotional Spiritual Quotient (ESQ)

Emotional Spritual Quotient
22-24 Disember 2009
Dewan Tan Sri Abdul Kadir Yusof, Jabatan Peguam Negara, PUTRAJAYA

Sblm HADIR, aku fikir mungkin kursus nih bbentuk emosi(kompom, lihat tajuk..kui3), lebih bermain ngn perasaan sb de yg kata kursus nih menitiskan airmata, jd aku mau lihat ;D..sbnr stp ape yg kita buat tentunya mau hari2 mjadi semakin baik, semakin bermakna ditambah ngn rs gumbira sb terpilih menyertai kursus nih yg klu pegi sendiri kne byr lebih RM1300..hu3

Hari Pertama
dibawa melihat teori ttg bumi oleh pakar2 astrologi barat..sgt kagum dimana seiring dgn perkembangan teknologi dan kebijaksanaan manusia bermula dr 400masihi, 1400M, 1600M dan akhirnya teori bumi spt yg kita tau skg..dr 1 objek tunggal melalui 6 fasa..lantas ditanyakan pd kami, jika pd tahun 1400masihi pakar astrologi yg mengatakan bumi adalah dr 1 objek tunggal dan akhirnya dia dihukum bunuh sb bertentangan ngn pndapat masyarakat era itu..dan pd 1600m teori ini diperkuatkan lg oleh galilei galileo dan dia dipenjara dan mati disana...apa yg kita akan perkatakan jika teori bumi skg dikata pd 600masihi..lantas sbulat suara dr peserta kursus mengatakan jika pd 600masihi dimana tiada peralatan canggih spt skg,sudah tentu pd 600m 'gila' org yg mengatakan..lantas kami diberitau/disedarkan pd 600masihi Rasulullah s.a.w mengatakan spt itu..mungkinkah kata2 itu dr seorg manusia..atau dr Allah s.wt ..tersentak, tanpa sedar airmata kami mengalir tanpa dpt ditahan2..begitu kekuasaan-Nya berada didepan mata, tp kami lalai..ampunilah kami ya Allah..

Dilihatkan kpd kami ttg gambar yg secara tidak sengaja telah dirakam oleh
NASA, 1 objek dilangit yang telah pecah..berbentuk spt mawar merah jika diamati..lantas dipaparkn bersama firman Allah s.w.t "Sesungguhnya APABILA langit telah terbelah dan menjadi mawar merah seperti (kilapan) minyak, maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?"
ditanyakan kpd kami, knp kamu tidak beriman, lalai terhadap kakuasaan Allah..itulah keagungan Tuhan Yang Maha Esa
fenomena yg dikenali sbg Big Bang
terhasil drpd letupan besar bintang yang dah mati..imej mawar merah yg kita tgk adalah imej berjuta-juta tahun dulu..oleh kerana jarak yg terlampau jauh dari bumi, cahaya t'but sampai kebumi berjuta-juta tahun kemudian.spt cth matahari yang kita tengok stiap hari kat bumi sbnrnya adalah keadaan matahari 8 minit yang lepas...ini bmkna objek yg makin jauh dgn bumi makin lambat la cahaya yang dihasilkan/dipantulkan oleh objek tersebut ....lantaran gambr spt mawar merah dilangit itu dipaparkan/terakam sekaligus membuktikan Islam itu benar, Allah tuhan sekalian alam..barat mbuktikan tp menolak agama yg Maha Esa..benarla spt yg dikatakan.."bUkan Mata Kepala Yg Buta ttp Mata Hati Di Dalam Dada"
Subhanallah

Ini lah antara isi kandungan pd hari pertama kursus..sesuatu yg amat bermakna, berharga..yg sblm ini pun punya pengetahuan tp didalam kursus nih cam lebih penekanan n menimbulkan keinsafan..deras airmata mengalir hny krn Allah, kekuasaan-Nya..wpun antara masa lain kursus ini diisikan dgn program spt game yg menyeronokkan..Penekanan ttg suara hati dan emosi
dan bagaimana membentuk karakter?~bersambung cerita ttg hari ke-2(pjg wooo..nih stlh dringkaskan..sgt padat ngn ilmu yg sgt berguna)

Friday, December 4, 2009

Keyakinan Membunuh

er,
da hmbr mood utk tulih blog.kje pun xde..hu3..ni la yg susah nye manusia..klu bz komplen bz..klu x..haha camni la jd nye .sme menda da ilang minat..cam chatting pun rs kosong..ntah pe je lg nk wat..td de baca blog ntah ssape..minat ngn karakter dia;sgt tegas

skali da singgah cni, nk citer kosong sat
er..tahun dpn aku de menda yg nk wat, nih kira azam 2010 la ni, huh tp klu nk citer skg mmg bsemangat..tu sme sblm aku pk guna corak len yg akhirnya kompom musnah semangat yg bkobar2; apepe je la

menda yg aku ske adalah keyakinan..tahap Keyakinan wat kita jd diri sendiri, bkn pantulan org len..aku tau pe yg mampu n xmampu aku lakukan..paling xske bila aku tersangat la yakin..yakin yg aku xbole;haha

Wednesday, November 18, 2009

Perasaan, apakah?

Untuk pagi yg ceria nih, mau tulih ttg perasaan, aha ;D

De mcm2 perasaan antara nya suka, cinta, benci, marah, sayang etc

aku fikir, klu kita xleh utk wat org jd suka, cuma jgn wat org jd benci, cukup sekadarnya

Cinta pula sungguh rumit, kdg kita marah..bukan bererti kita benci..kdg pe terukir dibibir bkn sbnr nye..nih bkaitan ngn hati..tp pe yg ada kat hati jgn ikut sgt, sumer menda dlm donia msti rasional;sb tu

kita lihat de org sb cinta idup xkeruan, sb menetap kan cinta utk seorg insan yg lom ttu leh menyintai nya spt dia..jd, penting..perlu RASIONAL;

Sayang tak bererti kita cinta..tp cinta mmg penuh ngn kasih sayang

Mcm2 org, len cara mrk terima perasaan..spt de org bila benci, benci nya sampai mati..bole jd bila diterjemahkan istilah ni dikenali Dendam..huhu alhamdulillah aku xkan spt tu..cuma kdg2 bila da smpi tahap benci, perasaan adalah kosong..jd melihat org yg dibenci hny spt tgk pokok, sgt xde perasaan; sgt kosong, xwujud lg org tu walhal dia de kt dpn mata

len org len cara..tp mengetepikan perasaan org adalah sgt penting diri, spt dia sorg je yg idup kat donia

klu belajar utk menyukai, perkara buruk pun kita akan abaikan..tp klu mmg da xsuka..cukup 1 keburukan, maka tertutup la seribu kebaikan

~owh cukup smpi cni, mau settle hal keje yg dibayar gaji,he3~

Wednesday, October 21, 2009

Cerita Hari Ini

hoho
spnjg arini line intenet sengal sgt..jd drp aku dok ulang masuk pasword ntah bpuloh kali..baik je aku ngadap menda len(bukan bmakna aku frust, tp lebey kurang tu la maksud nye,haha) adoii

hik3 sbnr aku rs sedikit teruja..nk g s'ban weken nih..de kumpul2 famili..party bezday akak aku wat utk anak dio(anak buah aku la tu), jd..mau beli adiah apa ya?..

masa jln2 pyramid, de bkenan kasut ben10..cadang nk adiahkan utk anak buah..tp dua(2) skali lak tu bezdayboi..(size kaki pun xsure)jd pendamkan niat dulu....jd aku nk cari adiah utk 2 org bezdayboi+utk harith sekali..3 la kan..huhu

syg sgt2 ngn mak..rs nk tpon n ckp..sygggg sgt2 ngn mak..tp malu..huh

aritu de chat ngn kwn skola..kagum ngn dia..sgt berjaya tahap pendidikan, skg amik master..aku yg ada cuma mastercard jew..erm3

skg terasa mau pegi skola..duduk di kerusi sbg pelajar, n bdiri atas meja kene denda..haha..ramai cikgu yg aku da lopa muka diorg..tp palin aku igt cikgu math n addmath..n cikgu BM ....cikgu fizik pun aku igt rupa dia hny krn ensem, itu shj.

Thursday, October 15, 2009

hu3

aha..(penulisan rambang)
- aku rs perokok tegar xde perasaan spt terus hisap rokok tempat awam tanpa mengambil kira, wpun rata2 org disekitarmrk menutup idung/mulut..kat cni klu uols nk tgk cth org yg penting kan diri.
- menerima spt sediakala kadangkala adalah begitu sukar.mungkinkah masa yg diperlukan atau spe je leh btau aku, pe lg yg perlu??
-kebelakangan ini, masa aku byk terisi..sedikit sibuk maybe..
-ilang idea penulisan suda..k nk upload pic masa jd urusetia kursus aritu
sgt hepi suasana opis-de 1pic tu takleh letak..hehe bos besar

Thursday, October 1, 2009

Raya 2009

Raya?tahun nih giliran umah sblh suami..tak terasa sgt klu sblh suami/aku sb leh jupe dlm ari yg sama,..dekat kn..tp thn nih mak lek kg nye lak, kt s'ngor..tak dpt jupe..

pe sb sumer nk jupe raya 1st tu..aku rs la,,sb masa 1st raya nih, dianyer perasaan/suasana n aperlg ntah, sumer nih beza ngn ari2 len..cam suasana jd syahdu lorr, perasaan jd halus n sgt sensitif..masa nih dok tkenang mcm2..tp apepun sgt meriah n berbunga2 cam baju baru lak ada bunga2..huk3

he3 nk tau, aku palin susah kuar airmata..slalu tahan2 jew..haha..tp raya 1st tak dpt lak nk tahan,...mengong tul

ada pic amik masa ari raya tp coit jer...tu la, ..tak sempat amik pic psal sibuk mkn2
tema thn nih, coklat-oren..tp syg tul tak amik pic bersama masa harith n danish berbaju melayu..nih da ptg ckit n diorg da tukar baju
beraya disini..penuh gambar keta jer dlm hp

Thursday, September 17, 2009

Sekilas,..kueyy raya..

Salam Lebaran...arini fre, rs ada mood nk letak pic kat blog nih..gamba kueyy raya yg aku wat, ada 3 jenis jew, paling ckit tahun nih wat, da jd malas lak.. pic nih kuih semperit n dahlia..aku wat sabtu mlm..wat 2 jenis nih skali..senang..lpas ngantuk + penat..br best tido..(sahur lupa bangun daa)huhu

k, keesokannya..wat tart nenas lak..alamak resepi ilang lak..call mak tny..n terus wat..mmula wat jem nenas tu..aku pki 2 biji nenas +600 gm gula....n da siap, sambil tu wat adunan tepung..n wat cam biasa..nih jew kueyy raya aku wat..yg lain masa takdak (sbnr mood pun takda gak,hu3)

*pic nih sblm masak *pic bwhgambar slps..
mood nk wat kueyy slps wat 3jenis nih da bertukar kpd mood shoping..sgt best jjalan shoping..sabtu berikutnya, dr pagi sampai ke mlm shoping(alamanda-jln TAR-midvaly)..ahad lak(kompleks pkns-midvaly)..byk menda nk beli, cerewet ckit kan..tu kene tgk kat byk tempat..tahun nih aku paling rs susah utk pilih kasut..
kasut yg aku da beli nih pun..ada ckit yg wat aku kureng..t p klu tak beli , camner nk raya kan....hehe..~SALAM LEBARAN ;D

Wednesday, September 2, 2009

Aku da 25..

cepat je masa blalu kan, byk gak menda yg dilalui, nih ada ckit2 ucapan bsempena ngn umo aku da 25,hu3
last aku terasa usia makin tua, masa umo aku 19 n nk masuk ke 20, sgt terasa n aku ckp ngn myhus(masa tu kapel lg), sgt takut masuk umo 20 nnt cpt tua da, aku nk jd muda jew;tp
ngn umo sbegitu la bila org tny aku akan tipo nk ckp umo 23+ hny semata2 mau kelihatan matang n dihormati, haha

adakala cam kebudak2an ckit aku nih, llgi bila ngn adik beradik, ada je lawak2 tak logik akal..kdgkala juga ada yg mterjemahkan aku sbg kerek, tp apepun anggapan org tpulang je..klu org suka, okei la..klu tak suka,terpulang(hny akubole minta maaf je sb tak jd spt ape yg org inginkan)...he3

dlm meniti usia tua(haih nih yg sedey nih, da tua ke??)..byk gak segala mcm perasaan pernah bersarang dlm ati aku nih..
tp aku makin pasan, paling menebal adalah perasaan sayang ngn myhus, anak2 n famili, tanpa diorg..tiada la erti kegembiraan utk diterjemahkan lg..

yg llain nyer perasaan ada % yg kecik je dlm ati nih, sb tu kadangkala aku terluka, itu hny la luka kecil wpun kesan tu lekat tp tidakla mjejas kan sgt;

masa ari lahir aku tu dpt la mcm2 adiah, drpd suami,mak ,ayah, adikberadik, sgt seronok..llg myhus wat kejutan n ttiba bw kek da siap pasang lilin, aku tak sangka pun, adiah aku sangka la tp nk sambut ngn kek sumer mmg tak sangka sb bulan pose kan..cuma rs terharu n rs nk kiss time tu jugak;ha3
(kt sblh nih antara adiah yg aku dpt ;D..ada lg yg tak masuk pic nih spt cenderahati dr adik aku n adiah dr ayah n tentunya adiah drp myhus, rahsia negara nih,haha)
tau?perasaan paling seronok sekali adalah bila kita rase diri disayangi....tengs kt sumer yg mbuat aku rs disayangi n menghadiahkan aku perasaan indah itu..

Friday, August 28, 2009

Melihat Org Yg Kita Syg

Pernahkah anda menatap orang-orang
yang anda sayang saat mereka sedang tidur?
Kalau belum, cubalah sekali saja menatap
mereka saat sedang tidur.

Saat itu yang tampak adalah ekspresi paling
wajar dan paling jujur dari seseorang.

Seorang artis yang ketika di panggung
begitu cantik dan gemerlap pun
akan tampak polos dan jauh
berbeza jika ia sedang tidur.

Orang paling kejam di dunia pun
jika ia sudah tidur tak akan tampak
wajah bengisnya.

Perhatikanlah ayah anda saat beliau sedang tidur.
Sedarilah, betapa badan yang dulu kuat
dan gagah itu kini semakin tua dan lemah,
betapa rambut-rambut putih
mulai menghiasi kepalanya,
betapa kerut merut mulai terpahat di wajahnya.
Orang inilah yang tiap hari bekerja keras
untuk kesejahteraan kita, anak-anaknya.
Orang inilah, rela melakukan apa saja asal
perut kita kenyang dan pendidikan kita
lancar.

Sekarang, beralihlah. ...
Lihatlah ibu anda....
Hmm...kulitnya mulai keriput dan tangan
yang dulu halus membelai- belai tubuh bayi kita itu
kini kasar kerana
menempuhi kehidupan yang mencabar demi kita.
Orang inilah yang tiap hari
menguruskan keperluan kita.
Orang inilah yang paling rajin mengingatkan
dan membebeli kita semata- mata kerana rasa kasih dan sayang,
dan sayangnya, itu sering kita salah ertikan.

Cubalah menatap wajah orang-orang yang kita cintai..sayangi itu...
Ayah, Ibu, Suami, Isteri, Kakak, Adik, Anak, Sahabat,
Semuanya...

Rasakanlah sensasi yang timbul sesudahnya.
Rasakanlah energi cinta yang mengalir perlahan-lahan
saat menatap wajah mereka yang terlelap itu.
Rasakanlah getaran cinta yang mengalir deras ketika mengingat
betapa banyaknya pengorbanan yang telah
dilakukan orang-orang itu untuk kebahagiaan anda.
Pengorbanan yang kadang-kadang tertutupi oleh
salah faham kecil yang entah kenapa
selalu saja nampak besar.

Secara ajaib Tuhan mengatur agar pengorbanan itu akan tampak lagi
melalui wajah-wajah jujur mereka saat sedang tidur...(renungkan........)

Tuesday, August 25, 2009

Tentang Puasa+Raya

(Hari ke4 puasa)
hari 1st pose.bangun pg, bg danish apollo, danish taknak lak, so terus aku nk mkn, ttiba teringat puasa. lupa takpe kan(br gigit, lom telan jew, huhu)

klu masa kecik2 dulu, br nk belajar pose, lupa nih sampai kenyang la..mkn nasi n teringat pose bila nk minum air je..hehe aku anggap nih rezeki, wpun kita pose tp klu Allah nk bg rezeki, so lupa tak mbatal pose.

pasan tak, bln pose nih slalu ati kita jd halus..aku tak tau ati korg, cuma aku pasan ati aku, erm
tak kira pose ramadhan/pose ganti kkdg klu da nk menda tp tak dpt, cpt rs sayu.wpun aku minta g jjalan ngn myhus, klu dia rejek pmintaan nih, siyes nangis dlm ati,haha(mminta klu abg baca nih, jgn rejek pmintaan sy ;D) kuang3

aku rs la, bulan pose nih cam pesta makanan..klu tak cayer g la bazar ramadhan...sgt hepii suasana

slalu org nangis2 di pagi raya..tak pelik kan.
sper yg main mercun/bungaApi/mariam/bom..pastikan ati2, jgn smpi cederaa, nyesal smpi mati nnt; putus jari tgn pun;siyes sadis

klu nk tgk yg ayu di hari raya la, sumer berbaju melayu, berbaju kurung, sgt manis, sungguh sopan santun, ckit jer tambah budi bahasa;perfect..sumer ngn rendah ati mohon kemaafan(tp nih juper di ari raya jew la)

klu sb h1n1 nih kene pki mask..camner nk nmpk muka2 ceria..hehe tak pakai kowt, alhamdulillah h1n1 da makin redaa

bg aku la, puasa melahirkan keinsafan, raya menzahirkan keriangan

Thursday, August 20, 2009

Kawan?

1) kawan tu bkn mcm main FUTSAL...
Mula-mula kejar.. dah dapat sepak.....

2) kawan tu bkn mcm main SKATE.
Mula-mula gosok..lepas tu pijak...

3) kawan tu bkn mcm main RAGBI.
Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..

4) kawan tu bknnya mcm PAMPERS..
dah pakai, buang..

5) kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS.
Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.

6) kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah
takde..hujan gerimis baru muncul..

7) kawan tu bkn mcm KERETA.
Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..

8) kawan tu bkn mcm CHIPSMORE..
kejap ade kejap takde..

9) kawan tu bkn mcm BANK.
Bila dah takde duit,pegi kat sana ambik.

10)lagi.....kawan tu mcm ape ye????
Haa..kawan tu mcm AWAK LA. .
baca nih ngn teliti sampai habis....dan tersenyum2 kmbing... haha

Walau ape pun tanggapan org tentang kawan..
bagi saya, kawan tu penting.

Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara.

Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.. :)

Tuesday, August 18, 2009

Salam Ramadhan

erm erm erm
-1st nk btau, aku rs semak tgk live traffic feed kat sblh nih, rs nk delete jew..sb tipoo lak, tgk la, tak dpt btau tempat ngn betul, klu aku bukak kat putrajaya, dia kesan kt carolina, haha dodol tul, klu org bukak kt klang, dia kesan kt seremban lak; tul tak org klang,hehe

-jd aku fikir dulu betul n tepat, skg tak betul n aku rs, elok biar lantak la dia..cuma bila aku masuk kat blog nih, igtkan aku jgn pndang kiri tgk mendalah semak nih

-tak lama lg kita sumer akan menyambut Ramadhan yg mulia, so; aku nk wish sumer, slmt menyambut Ramadhan n ampun kan dosa aku, jika ada(kompom ada)

-slalu bila dekat2 nk tiba hari mulia nih, jarang kita dgr org tny "ape psiapan sambut pose"; tp slalu kita dgr "ape psiapan smbut raya"..
klu psiapan pose dolu2, msti bestttt suka suasana, masa kecik2, bole lompat2..haha klu da beso nih wat cmtu, mau nyer sesak org yg tgk..

-psiapan raya?kompom da mula aritu, baju aku da 3pasang(1sifonn aku beli, 2lg mentua bg)tempah deh(+1 lg mak bg, tp tak sempat tempah)...yg len beli nnt, myhus tahun nih beli baju melayu da decide nk kaler ape sedondon..anak i nyer baju melayu, takyah pikir; mentua aku awal2 da angkat tangan nk sponser(stp raya dr dolu2 mmg cmtu), tenkiu kat mentuaa;thn depan sponser lg, toing3

k, entri kali nih hny btujuan nk wish, slmt pose shj.

Friday, August 14, 2009

H1N1, JGN PNDANG MUDAHH

salam..
tgk gambar kat sblh nih, memperlihatkan lelaki itu adalah penting , haih (iklan jew)
-smlm dgr lg berita h1n1, dulu menda nih amat asing, tp skg asik dgr jew,(influenza A,h1n1, selsema babi) ; masalah dunia yg kita kongsi bsama;nk tau pendapat aku??
-pendapat org2 biasa spt aku;rakyat terpencil, haha

-ntah, kkdg aku rs takdak pendekatan yg siyes bg menangani kes nih, walhal impaknye sgt besa hingga mengakibatkn kematian, drpd % yg dikuarkan, maybe m'sia jer leh mati 28ribu(ikut kajian pakar, bukan mitos aku k), n aku rs drpd 28ribu nih, msti akan merebak, takkan nk tgu sumer pupus br nk pandang siyes?

-sumer org tau virus sifatnya adalah merebak, justeru adakah langkah mengekangnya hny ngn basuh tgn n pki penutup idung/mulut; aku masih lg bfikir...sadis

-aritu aku dok tgu myhus kat bdr tasik sltn, n tgk ramai sgt bbudak kem sg besi, diisytihar kuarantin n bas antar diorg kat stesen lrt t'but..erm KUARANTIN tp bebass ke tempat awam tersebut sblm smpi ke umah???adakah salah cara aku bfikirrr

-mungkin kat atas nih, adalah faktor penyumbang kes ini makin melarat, n org2 besa, masih mengatakan ini lom sampai tahap darurat, masih dipandang mudah(angka kematian hari ini,51 org..disyaki lak 2ribu lebey)

-cuba mgantikan kt tempat keluarga n pesakit, kuarantin seakan mberi maksud disisihkan/dipulaukan, dipinggir dr dunia luar, maybe sgt bosan samada kuarantin dihospital/rumah; tp utk kebaikan sejagat apelah sgt pengorbanan ini

-situasi skg, perhatian rakyat telah beralih meninggalkan politik jauhhh n merasa h1n1 ancaman besarr; adakah org politik sedarr ini

-sepatutnya, siapapun yg mpunyai simptom ini diberi perhatian siyes, bukan tgu kritikal baru nk "bkejar sana sini..terbaru ada mengatakan hospital kerajaan tak amik kes rawatan begini n suh g hosp swasta, swasta lak kata g k'jaan..ini bukan masa main tolak2

-jika ada pihak yg mengatakan, n pihak tersebut memikul t/jwb utk membanteras penularan ini; tidakkah sekarang mereka gusar ngn angka kematian yg mendadak naik; adakah saban hari kita hny mnunggu berita melaporkan angka kematian n kita mdgr n hny kata "oOOOOOOoooo

-pupuk kesedaran rakyat itu juga penting, tp bila rakyat da sedar n pergi mdapatkn rawatan segera ke hosp (bila anda simptom2 h1n1), jgn la begitu mudah mperlekeh mrk; berila rawatan segera tp bukan beri alasan segera(wad penuh, tak terima kes, suntikan hny utk org terpilih)

-cuba lihat tgku mahkota pahang, (baru mengeluarkan kenyataan) betapa risaunye baginda ngn ancaman H1N1 ini??salah 1 faktor maybe disebabkan isteri n 5anak dijangkiti virus ini, n baginda jd gusar n minta langkah drastik bendung wabak ini, jikalau sumer pak menteri (famili diorg kene h1n1), mungkin akan ada pendekatan drastik utk bendung kes ini
-(risau tak tau nk watpeee)

Thursday, August 6, 2009

Cerita Hari ini

Kebelakangan nih aku sedikit bz..bukan blog nih senyap sb aku takdak citer..spanjang masa senyap nih gak, byk citer2 hot yg tjadi..wakakaka

- 26 Julai lpas wat party birthday utk mak, juai n kakak..lpas tu jjalan kat city park, bg ikan mkn..sgt best,..masa acara mak buka adiah, ttiba mak lak buat suprise ngn bg kitorg adiah..sgt terharu rs nyer, sb mak belikan kain utk wat baju raya..n mak ckp "teringat lg masa korg kecik2 dulu, ada yg mak tak dpt belikan baju raya"

- nk btau gak, aku ada wat bisnes ngn kwn ckit, hope bisnes bjalan lancar spt dirancang, jgn la ada dugaan sb ati aku pon tak kuat..huhu

- pagi nih, ada kwn btau aku result PTK da kuar..bdebar2 ati aku masa check online tu..sb result kali nih aku tak letak harapan, tahun 2008, aku jd tsgt yakin n ditambah ngn usaha ckit, malangnya result tahun tu tul2 mengecewakan..tp;aku taknak ia jd pematah semangat, tahun nih aku amik lg, usaha gak baca buku, tp beza ngn kali nih, aku sedikit frust masa jwb soalan, bayangkan masa kertas kedua, aku jd tersgt blur kt dlm dewan;mmg aku cuba sebaik mungkin tp masalah nyer BLUR..

-tapi, masa check result online pagi td, ati aku cam jd suka sb ada peningkatan, n aku tak sangka keputusan kali nih adalah yg terbaik wpun tak dpt 4 pun..n aku wat kesimpulan, maybe terlampau yakin juga bole memakan diri..n kdg2 slps usaha, semuanya bergantung kpd rezeki, alhamdulillah

~aku rs la, aku dlm dilema~ntah la~~blur3

Wednesday, July 29, 2009

Surat Berantai

td dpt 1 email, tajuk jer bikin sunyum kalau la itu betul..wekkk tp 1st uols kene pikir, masuk toilet pun byr..klu korg pikir cmni, kompom korg takkan tertipu..huhu

tajuk email tu"cara mudah byr keta tanpa usik duit gaji"..n aku baca spintas lalu, anda cuma bg bank statement n duit masuk ..n keterangan lanjut klik link...haih saper la dodol yg cayer nih, tp msti ada yg percaya..cuma perlukan pendedahan n pengetahuan, dgn ini kita takkan mudah terpedaya..

lihat persekitaran kita nih, sumer penuh ngn tipudaya..yg tanpa sedar cth nyer, kita sering diberi n disogokkan ngn program pelangsingan badan, drpd badan gemuk 3kali ganda, pki produk diorg terus kurus..rata2 ada yg mcuba..tp aku cuma terasa utk btau " jgn la jadikan badan anda bahan ujikaji utk produk cikai begitu..kkdg ntah apepe nama pun produk tu, tp rmi mcuba hny krn dimomokkan ngn bentuk badan ideal..

tp palin aku kesal.. bila dpt surat berantai, sgt kesal, dimana aku merasakan adakah patut aku menerangkan , atau aku abaikan shj. ini bgantung gak ngn pendapat aku ttg cara penerimaan org, cara pemikiran org2 yg tlalu taksub..utk itu aku nk letak ttg cth SURAT BERANTAI disini, hny sbg panduan utk kita bersama

cth 1:
menerima fwd sms/email yg mengatakn ttg kiamat dan nasihat spy banyakkan amalan, ttp anda kene fwdkn msg ini kpd org lain, klu tak fwd akan ditimpa musibah.
(msg sebegini berbaur sedikit ugutan, cuma kita kene tau..ayat mmula tu mmg la utk kebaikan tp ayat yg suruh fwd tu adalah sesuatu yg tidak benar dan tidak wajib dipercayai. segala kebaikan dan keburukan adalah datang dr Allah SWT.)

Menerima sebarang bentuk surat berantai yang meminta kita memanjangkan kepada orang lain dan jika tidak berbuat demikian akan menerima musibah adalah satu khurafat yang perlu dijauhi segera.Ini kerana dalam akidah Islam kita diajar bahawa sesuatu yang menimpa kita adalah daripada qadha' dan qadar Allah S.W.T.bukannya daripada mesej surat tersebut.Mempercayai surat tersebut dibimbangi ia akan membawa kepada penyelewengan akidah.Oleh itu elakkkan diri daripada mempercayai sesuatu yang karut marut. .

Friday, July 24, 2009

Kadangkala

adakala kita rs kita hepii, sb kita nk nmpk sentiasa gumbira, buang jjauh perasaan tak hepi tu..ngn harapan sumer yg bbaik dtg dekat ngn kita..tp dtg gak perasaan tak hepii, kita smbunyikan jauh2 di sudut hati, cuma nk org sekitar kita takkan pernah merasakan kita tak hepii..

kdgkala, kita cuba nk jd terbaik..tp mustahil sb org len mungkin ada lg yg tbaik utk hidupnya..kita cuma nk jd diri kita yg sebenarnya..bukan dikawal oleh perasaan..kita nk idup ngn keyakinan sebegini

ada masa kita btau, "aku bole idup sendiri"..tp siapa la kita; jika spt itu..

kita slalu guna pkataan "abaikan'..sb nk biarkan perkara berlalu pegi, taknak pikir berat2...takut tak terbawa dek diri nih

acapkali btau diri, jgn bgantung ngn nama "kawan" ..idup mmsti bdikari, kwn sentiasa dicari..tp ape blaku jika ia blalu pegi...idup tetap spt biasa,..cuma perasaaan sedikit goyah tp hny dikuatkan ngn keyakinan diri...n...joy~peace no war~

Tuesday, July 21, 2009

Kecurian

Nper la manusia nih sampai ati jd jaat..mana nilai kemanusiaan yg dpt mbeza baik buruk..takkan la hak org pun nk amik..wpun stp negara ada undang2..tp itu diketepikan, seolah sumer tindakan jaat dibenarkan, sb klu ttangkap br ada hukuman..klu berjaya, lepass cmtu shj, mungkin mrk tak percaya balasan kemudian ttp ada..

kebelakangan ini, kita sering disajikan ngn kes ragut..hny krn nilai sekecil $1/$2 nyawa mjadi taruhan..dimana silapnya..tp itu yg dibaca didada akhbar..nih nk citer yg jd kat depan mata aku smlm..adoii terus jd takut deh.

kebiasaan ragut/kecurian turut berisiko tinggi ditempat2 sesak..naik jer train smlm 6.15p.m(serdang)..beza ngn train tdahulu yg lama sb tu ramai pnumpang bsesak naik..llg kwsn tumpuan rmi..smlm dpt jer masuk dlm pewot komuter, br nak tarik nafas lega, pandang org yg tak dpt naik, kkdg mmg simpati..tp mood simpati tu btukar cuak sudaa..

ttiba dgr org tul2 dpn aku nih, dier ckp;saper amik wallet dia pulangkan..klu tak dia report, tanpa henti dia ckp, n aku jd cian tgk keadaan gelabah cmtu..automatik sumer org dlm train jd berwaspada, yg grlz2, br la nk pegang rrapat handbag diorg;tmasuk la aku tu; jd sgt berhati2; wpun wanita sinonim ngn cuai.

grlz tu syak lelaki dpn dia yg amik, n org nih sumer periksa kat beg dia, kat badan dia, tp tak juper..nyata silap org..tp lihat lak muka saspek tu, pucat gak wpun tak bsalah..haih sumer nye ciannn..donia3

walau dia tau takkan org yg amik tu pulangkn, namun dia tetap ckp sper yg amik pulangkan..amikla sumer duit dlm tu tp pulangkan wallet dia sb ada i/c..msti mmcm kad lg kan..akhirnya yg dia mampu hny menangis teresak-esak..

tau, boipren dia ada nk g check sorg mamat nih tp org nih tak bg kerjasama..dia kata tak amik, aku bpendapat klu tak amik bg la check, senang citer..tu la kkdg kita takleh ssuka nk periksa org sb takdak kuasa..tp klu korg punya muka ganazz maybe leh laksanakan; tp pakwe dia hny bbekalkn muka ensem n cool jer..

naik train dr serdang -bdr tasik selatan hny amik masa 6-7minitjer...sgt cpt n bila pintu buka jer..rmi yg kuar, maybe org yg curi tu pun da kuar..n spt biasa org len lak bpusu2 masuk..n masa kuar tu aku g kat ngn org yg pakai pakaian seragam KTM (org nih kat luar n hny perhati org) tu n ckp, ada kecurian dlm train nih td..tp aku tgk... dia pun takleh nk tlg ape..sb dia takleh nk masuk dlm gerabak yg padat tu..akhirnya dia g tempat pemandu n train meneruskn pejalanan spt biasa...yeahhh idup msti diteruskannnn...aku agak maybe dia akan wat pengumuman spy org lebih ati2..~itu shj~

Monday, July 20, 2009

Anugerah Planet Muzik'09

Nih sje suka2..wpun skg mmg tak ske..opss tak ske ngn line intenet nih, very slow..mcm siput @#$% ..sgt dodol..haha

uikkss tgk APM tak?sgt tak besh tp terus gak tgk, anugerah 3 negara: m'sia , s'pore n indon di indonesia..sebut jer pkataan indon,, ada pernah kuar citer dulu, org indon tak ske dipanggil indon..sb nama indon tu cam lekeh..k tu iklan jer

nih tgk sambutan artis kita kat sana..hambar jer..bila time artis diorg, dok sorak2, ..adakah kenegaraan???tp sgt beza ngn artis indon, dimana bila diorg wat psembahan kt negara kita nih, dilayan hebat, dilambung tinggi2, sgt bertuah nyer artis indon..sedang artis kita>?lom tentu diberi perhatian sedemikian rupa d negara sndiri ,inikan pula di negara org ..hah pikir

klu tgk APM tu, (situasi:duduk tergantung)malu lak rs bila aznil tutupkn kain host indon seksi tu, sampai nk kepangkal peha, maybe dia tutup tu sb takut rs tergugat iman..haha tp mmg cian la lpas jer tutup kain tu, kasut aznil tcabut lak, kantoii tak pki stokin

palin dasat tp maybe kat indon dianggap lumrah, artis lelaki tak berpakaian(pki cm baju menutupi blkg tp depan tbuka luas)..n bgaya begitu atas stage n mbuat kejutan bodo ngn tanggal suar..haha lpas tu tunjuk spender(kaler putih tulisan aper ntah)..n mhalakan kearah penonton..aku rumuskn ini sbg kuang ajo; rs nk lempang jerr, muka cm pecah umah, klu faizal tahir bukak baju tu, okei la ckit psal ada rupaa haha(itupun kene ban 3bulan daa)

aku jd pelik la, org m'sia bole ckp slang indon, tp naper org indon tak pernah skali ckp betul2 m'sia..hah ashraf sinclair tau la mmg berbini kan bungacitralestari tp tunjukla identiti jgn tenggelam dek bahasa. tlalu mengagungkan negara org smpi lupa negara sndiri.

so bored;

tahniah, dato'ct, aizat, ayu kui3

itu jer la rumusan yg aku tgk AGM sabtu lepas..yg len simple2 daa~aku pun tgk tak abih, lalallaa~

Tuesday, July 14, 2009

Aneka Ragam- III

adoii..beberapa mgu yg lpas, tmasuk smlm, laju tul masa.tp arini masa sgt lembab..tu la psal diorg nih g block sumer cara(ym takleh daaa)..haha

k takper tu bukan tujuan keje, so masa nih skg tumpah kat blog nih jer; sungguhpun begitu, aku pun tak tau nk coretkn ape

okei, mau tulis ttg ragam k

~ 1ari ko rs sgt layak utk ko gelar dia, k.a.w.a.n..ko jd sgt yakin..ko btau org len gak, sb ko bangga ada kwn spt itu tp kesudahan persahabatn nih, berakhir bila dia tipoo ko (nih lumrah k,begitupun blaku gaks dlm kehidupan harian)

~ kdgkala ditimpa ujian, terasa diri sgt lemah utk ujian spt tu, tp kene fikir, Allah takkan menguji hamba-Nya ttp bersesuaian dgn kekuatan mrk utk tempuhi ujian sebegitu, bila ko dpt hadapi ujian nih, msti ko sedar HIKMAH ttp ada

~ klu ko dok diam membatu, jgn fikir ttg berlian turun dr langit, jgn pernah mimpi sblh ko ada kekayaan, jgn sekali terfikir diri ko ada poket doraemon(ingatan utk diri aku skali)

~ kesilapan adalah suatu pengajaran, tp perlu tak kita buat silap utk kita dpt pengajaran..cuma jgn jadikn kesilapan yg besar hny utk dpt pengajaran kecil..spt ko byr harga mahal utk dpt brg murahh

~ aku masih fikir cara utk bgumbiraa, haha

~ maybe, slps pekena charkueyteow..k bye ahaa br jam 11..aduss

Friday, July 10, 2009

iLmu Memujuk

sgt gah tajuk kat atas nih.tp hakikatnya, ia diluar bidang kuasa aku..sgt tak tau cara..haha macam mana?

jika lihat seorg dlm kesedihan, aku cuma nk btau, jgn bsedih lg, nnt lps nih msti telah dijanjikan kegembiraan, cuma amik iktibar dr masa skg; tp

aku takut nk kata cmtu, sb perit yg dilalui mungkin rebah jika aku ditempat dia;

hati kemanusian dpt nilai sejauh mana kejujuran/keikhlasan; tp klu telah dinilai ngn teliti..arggh aku taknak tulih; haha sgt dodol

aku slalu pk, n fikiran nih ada gak aku pernah btau ngn sesorg ''apepun tak kisah, asalkan gaji tak kurang'' ~suka fikir cmni, sb apepun hal kat tempat keje , tp jgn amik pusing sgt, dgn itu, akan jd sentiasa hEpiii..(ye ker..)..uols cuba k

dlm ilmu memujuk(cehwah3) , spt nk btau ''lupakan perkara nih, n mulakan hari len ngn hepi, n jgn igt menda nih lg'' tp klu nasihat sebegini, msti dlm ati aku akan ckp, aku tak mkn semut, so mana mungkin bole lupa..tp itula nasihat palin fofular k

dah2..cuma igt bila kita tgh susah ati, ada org len lg susah..n bila kita senang ati, cuma kene igt ttg org susah, cmner kperitan diorg, cmner kesusahan..dgn itu kita akan bersyukur..

N.joy...

Wednesday, July 8, 2009

Aku Fikirrrrr..

lama aku dok tmenung...hny utk pikir ape yg akan aku coretkn kat sini..okei,
ape shj yg aku tulih ketika ini jua mgambarkan ape dibenak aku ketika ini

1st aku terfikir myfren yg da 'dibuang daerah'-sgt birokrasi k
korg jgn pernah pikir kuasa tak membenarkan, klu kat tgn ko ada kuasa, ko bole mjatuhkn hukuman mati sekalipun org tak bsalah..itu bole shj k, tp ko jgn marah klu org jd menciii + #$%$#%

2nd aku terfikir org kaya maybe tidak bahagia sbnr nya..sb harta tak bole beli kebahagiaan..aku fikir org kaya, dpt aper yg dia nak, harta la..dia nk beli aper shj dia mampu, tp mungkin tak perasaan bole dibeli?? sgt kosong jd spt itu k

hah ini sgt tak logik, aku asik teringat psal mimpi pg td, mimpi mainan setan tu..sgt sakit mimpi spt itu, haha

lg; aku fikir klu kita asik bw kemana2 perasaan tak puas ati, smpi bila2 pun takkan puas, lebih elok kita rs senang ati, hati2, tp jgn mkn ati. makan ati =mkn dalam=kurus kering, ahaks

mungkin aku tlalu byk angan2/impian, kdgkala aku jd syok lak ngn angan2 tu..gilos

percaya tak, perasaan itu bole dibuat2..klu ko nk sedih ko bole buat muka moody..atau ko nangis(wpun ati ko tak sedey, tp since ko nangis org akan mterjemahkn ko sedey ketika itu)..sebaliknya, korg terbalikkn la sndiri ayat nih;

n klu ko nk rs gembira n bahagia n nk rs sumer perasaan yg indah2..palin utama kene mulakan ngn diri sndiri, pupukla perasaan sebegitu dlm diri, nnt ape yg akan ko buat dipengaruhi ngn perasaan itu, kesan nya 'lu pk la sndiri'

Thursday, July 2, 2009

TRANSFORMERS: REVENGE OF THE FALLEN

cerita yg tgh hot kat panggung skg!!sgt mdpt sambutan, cerita yg mmg dinanti2kan..cadang nk tgk kol 7.30 smlm, n dlm kol 10.00am aku booking online..tp penuh..daaa..cuba masa yg len gak..penuhh..myhus pun try tp penuh..haha n sb mmg nk tgk smlm coz bezdaynya..myhus pegi gak terus ke sunway pyramid(kol 2.00pm) n booking utk 3 org..itupun 8.15pm...yg kol 7.30 tinggal 5 seat, itupun dok jauh n bpecah, so msti nk dekatkn, amik la kol 8.15-dok seat barisan kedua dr depan-kui3

xcited nyer harith nk tgk..1st time dia tgk wayang..danish jer lom leh bw..bg aku la, mmg best citer nih, korg akan lihat 1pertempuran yg sgt hebat, antara manusia ngn robot n robot ngn robot..dimana aksi nyer akan wat korg kagum n merasai pengalaman yg sgt dahsyat..mmg sepanjang jln cerita, ala bbudak cm harith tu pun suka bila robot leh jd keta n btukar mcm2-sgt pantas sumer nih

dlm filem aksi begini, tak ketinggalan juga, diselitkan ngn unsur komedi, percintaan n sedey-kompom gelak nyer la..1st gelak masa pasangan suami isteri, bini dia mmg kelakar(mak kpd sam)..tp cm lucah utk tontonan kanak2 haha..yer la main tepuk punggung lak haha , llain lucu masa dia langgar pasu..masa antar sam utk blaja..yg sedey masa optimus prime mati utk selamatkn hero citer nih tp optimus prime nih hidup semula-klu tak hanco bumi nih, so sam berjuang menyelamatkan bumi(transformers yg jaat digelar The Fallen)

leter harith, asik sebut transformers(dlm pelat dio), suka yg kuning tu(bumblebee)..bumblebee nih yg jaga sam..stp masa dlm tayangan nih mmg sumer best la-peralatan ketenteraan yg canggih, khas tau, tentera bg diorg pinjam utk set penggambaran nih-sgt la hebat, cuba filem kita wt camni-kompom sumer mati-haha

erm..byk lg nk citer tp cukup nih jer..he3 n terakhir, ...mmg terkini la dlm citer nih, ada sebut psal presiden obama n selesama babi H1N1..
kuar dr pyramid pun hampir nk kol 11pm..merai bezday myhus ngn mknn kegemarannya(steamboat) kat sebelah pyramid nih jer.. restaurant Flaming ..klu pd ssaper yg suka steamboat n suka mkn byk aku mmg cadangkan tempat nih-ahaks, mmg murah n bbaloi. okei klu r.flaming nih compare jonis, jonis kuah tomyam dio mmg malatops..tp kat r.flaming nih korg mkn la pelbagai jenis, yg ganjil2 pun ada, palin best sumer segar..

nnt kan lpas nih ICE AGE3....harith suka n da request..

Wednesday, July 1, 2009

Special n3 4myDarling..

1st Julai , arini la birthday mydarling..n da bg ecard special to him...
****@@@@****
what's the best gift
i can give you on your birthday
****@@@@****
lots of love
from a heart thats beats..only for u
happy birthday..
spt tahun2 lepas, nie kali ke-5 meraikan birthday suami, sbg isteri tentunya..n spt biasa ecard mmg takpernah miss, n utk tahun nih, ngn ucapan tulus dr hati ini utk tatapan mycintahati..N'joy..
Lihat Raut Wajahmu
Pamer Kasih Seorang Suami
Apa Ada Padaku
Nilai Cinta Tiada Tandingi

Selaut Sayang Setulus Kasih
Kupersembahkan Di Hari Lahirmu
Moga Kasih Utuh Selamanya
Moga Cinta Kukuh Berkekalan
Biar Bahagia Di Genggaman
Biar Erat Tiada Akhirnya

HAPPY BIRTHDAY TO U
LUV U SO MUCH…mmmuaaaahhh

**tau, hari nie, kali ke-5 utk sy rai birthday abg sbg seorg isteri, perasaan yg sama malah makin menebal utk menyatakan betapa mendalam nya cinta utk abg..**

Wednesday, June 24, 2009

Bezday???

tak sabo nk tgu 27/6(sabtu nih) n 1st july..start mei n july nih byk bezday insan2 yg aku sayang..adalah dimaklumkan insan2 yg akusayang lahir sekitar bulan Mei- July shj-mitos(jgn caye)
k noted-haha
aku nk ltk date nih la, moga aku takkan lupa utk kesekian tahun kelak

10 Mei 2009 - Mother's DAy (subject to change(ikut tahun)-wow mcm kalendarrr)
12 Mei - bezday Mai
18 Mei - bezday IbuMertua
17 Jun -Bezday Ayah
21 Jun - Father's Day (sama ngn keterangan kt mother's day)
22 Jun - Bezday Rahman
30 Jun - Bezday Ayiem
1st July - Bezday Suamiku tersayang
7 July - Bezday Emak
11 July - Bezday Juwai
20 July - Bezday Kakak

oit byk adiah nih..bulan yg ado kt atas nih aku kene bjimat sb nk beli adiah utk insan2 tersayang tersebut..
bulan len ado gak date sepah2..kang klu ada yg baca msti kecik ati, nama takdak dlm list..-abih-

****updated~~~~8 Julai 2009****
26 June 2009
Rumah Kaklong, Seremban
Party birthday utk merai ayah, rahman n ayim..
kehadiran : sumer ahli keluarga shj
menu :
steamboat ~aku
laksa ~ kaklang
nasi lauk : ~kaklong
sambal udang
rendang ayam
sup ayam
sambal kerang
ikan semilang sambal
ikan patin msk tempoyak
~ada lg menu yg simple2~
nih kira suprise utk ayah..sgt terharu ayah menerima majlis khas utk beliau..
*pic ayah masa potong kek, mak disebelah beliau~

Tuesday, June 23, 2009

Happy Father's Day

ai3..lame da nk tulih 1entri khas sempena Hari Bapa yg da lepas nih. tp tak bkesempatan, kekangan masa disebabkn manyak keje..so, ssmbil nih nk coret ckit,

SELAMAT HARI BAPA, JASAMU TETAP KUSANJUNG,TERIMA KASIH AYAH...aku wish camni la pd hari bapa 21 June 2009..adik beradik yg len pun sms ayah ngn msg yg lebih kurang cmtu gak..igt lg, lama dulu 10x aku tak nk bg kata2 cmtu, ahaks-cam segan, malu sebagai nya la..

cepat2 aku berfikir n taknak simpan kata2, sehingga aku tiada kesempatan utk menzahirkannya

selama umo nih nk masuk 25 nih, sekali jer pernah aku lihat ayah menitiskn airmata..sgt mahal airmata seorg ayah, llagi utk dilihat oleh anak mrk. adakah kehidupan yg ayah lalui tak pernah dirundung kesedihan/ kesusahan, aku berfikir begitu sb sentiasa melihat hny senyum n raut wajah penat mcari rezki.

airmata ayah yg hny sekali aku nmpk adalah airmata seorg anak ketika melaungkan azan utk mak n ayahnya berangkat ke Tanah Suci..ketika itu, suasana sgt sedih sehingga aku pun menitiskn airmata yg puasnya aku tahan ttp tertumpah jua..

seorg ayah yg mcari rezki utk anaknya, gembira mlihat anak nya bahagia. apalah erti susah pd mrk wpun menelan semua dgn keperitan ttp senyum n gurauan ttp bsama mrk..hari ini, wajah tua ayah bila aku memandang dgn perasaan kasih seorg anak, terasa sedikit sayu yg ntah kenapa...

aku fikir, seorg anak akan lebih rapat ngn ibu sb mrk bkongsi cerita..blainan pula ngn ayah , bcerita yg penting2..selain itu, memerhati gelagat kami adik beradik..namun, jasa n pengorbanan mrk tiada tandingi..byk benda yg bole buat aku gembira, memikirkan kasih sayang ayah antaranya -SELAMAT HARI BAPA
**seumo hidup nih, ayah tak pernah merotan, memukul, mencubit etc..tp klu ayah marah aku rs sedih smpi 3-4hari baru leh cool-haha
**namun, kami sgt mhormati ayah, terima kasih atas didikan itu
**adik aku 2 org pernah kene rotan ngn ayah, itupun 2kali shj, sorg lg tu 5 or 6kali(bole kira-*(lelaki lasak kn)-haha

Wednesday, June 17, 2009

Air Sejuk n Heart Attack

woWwww...Anda pilih minum air suam atau air sejuk. Diantara perkara yg akan diulas sebentar lg, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa mkn.

Kpd penggemar air sejuk(cm aku jer),ini ada fakta yg sgt bmakna.minum air sejuk slps mkn mmgla nikmat.ttp perlu diingat air sejuk akan melikatkn minyak(tentunya ada dlm hidangan yg kita mkn)-seterusnya, mlmbtkan proses pencernaan.

okei kita tgk bersama, apabila gumpalan minyak bertindakbalas dgn asid dlm perut, ia akan memecah n diserap ole enzim intestine lebih cpt bbanding mknn pejal.Dlm masa tdekat, ia bpotensi mjadi lemak n mdorong kpd kanser.Adalah penting utk minum sup panas atau air suam slps mkn.

Petanda Lazim Serangan Jantung

Anda seharusnya perlu mengetahui bahwa petanda serangan jantung bukan shj pedih pd sblh kiri dada. Awasi jika terasa sakit yg menyesakkan pd dada kiri. Tanda2 lazim spt muntah2 n bpeluh blebihan.

60% pesakit terkena serangan jantung ketika tido n xbole bangun dr tido.sakit pd dada yg bole menyebabkn mrk tidak sedarkn diri.

Berhati-hati n berjaga2lah sentiasa. Lebih byk yg anda ketahui bkenaan serangan jantung, maka lebih peluang utk anda terselamat.

Kata pakar kardiologi (jantung), jika sesorg telah mbaca fakta ini, sebarkanlah ia kepada yg lain, anda mungkin tak mampu menyembuhkan pesakit, ttp anda sebenarnya berjaya menyelamatkan sesorg dr mjadi pesakit.

**ckit jer, taknak ppjg, utk keterangan lanjut, surf internet je**

Monday, June 15, 2009

Akil Hai2 n Wa.C.ni

pagi nih aku terasa sedikit moody..maybe sb berurusan ngn org yg sengal sebentar td..sepatutnya tak perlu awal pagi disapa kesengalan org tut, patut waktu balik keje takdak la mood aku cm hampeh begini

k ayat atas tu adalah selingan iklan shj, nih nk gosip psal akil hai2..muak seh citer diorg, wat tbakar jee tp uols tak perlu tlalu fanatik sgt, jd cam i jee, be cool n lantaklah ape diorg nk wat.tp ssambil lantak diorg tu meh cucimata pic donno diorg kat pantai

klu diorg menafikan gambar nih, btau aku yee..yer la.. zaman skg nih tlalu ramai artis yg bila gambar panazz diorg kuar ttp mnafikan n hny kata super-impose..itu shj, mudah..(p/s:akil hai2, u hny perlu kata nih super-impose tau)
sgt gumbira wahida slps meruntuhkn bahagia org lain. jika korg pandang kebaikan ati sesorg jgn la korg mmandang penampilan luaran yg bertopengkan wajah alim..sebaliknya, ketahuilah sikap itu dibina dr dlm , ati pun kat dlm, so, mane ko tau org akan baik selamanya-mitos aku~~~~
ttp pernah aku dgr citer sebegini; luahan rase sesorg
aku namakn ngn abjad A, wanita yg takdak kapel/boipren mlihat kebahagaian org2 len(B n C bpasangan)..
A : klu suatu hari aku tpaksa ambil B jd boipren aku, ape kisah sgt, takkan aku kene pikir ttg hati C, sb C pernah merasa bahagia itu. ttp aku cuma baru cuba merasai..jd lantaklah pd C, samada aku nk bahagia atau melihat diorg yg bahagia
nih ada kata2 utk direnungkan:
~~~Janganlah menjadi begitu masin..sehingga orang meludahmu..
Dan janganlah pula berlaku terlampau manis,
sehingga mereka menelan dirimu begitu saja~~~~

Friday, June 12, 2009

Alam Bunian

****sajew i bg tajuk gempaq****

Persekitaran kita dipenuhi dgn org, klu ko lihat kat depan/blkg/kiri/kanan msti ada org(kecuali la klu ko dok dlm bilik sorg etc), tp ko lihat pkataan depan/blkg/kiri/kanan msti dlm konteks bbeza k, br ko tau cmner nk fhm..(ahhh aku sje nk bg rumit k, abaikan)kui3

spt ko pandang 1benda n ko kata ''cantik!!!'' tp org sblh ko kata ''tak cantik''...aper sb?tp ko lihat benda tu sama, n org sblh ko juga lihat benda yg sama(ini bmaksud benda tu sama n dlm keadaan statik/bgerak sukati la k) tp itu cuma cth n aku nk btau, diri sesorg tu da menetapkan cantik dinilai dr llain sudut..sb stp org mlihat dr sudut bbeza mrk turut mnilai dgn pandangan bbeza

pola kehidupan stp org tak sama. stp org lalui kehidupan bbeza. jd corak pemikiran juga mpengaruhi ape yg dibuat. spt ko lihat sseorg mlakukan perkara bodooo n ko nk btau dia 'oit, jgn buat benda bodooo k'' tp ko tak jd nk btau sb org tu pikir dia buat tu betul. org sebegini nasib ko la samada klu ko btau, samada dia akan melenting/mcarut ko ataupun menerima ngn ati terbuka

okei, aku bw lagi ko lihat ttg kematangan n kebudak2an..jika ko pernah baca; perkara yg bole menambat ati lelaki adalah sifat manja yg bukan dibuat2(klu dibuat2 tu bmaksud GEDIKS , tp org gediks mlihat itu sbg manja k)lg? mrk suka wanita bsifat matang dlm masa yg sama ada sifat keibuan..lelaki pula bsifat keanak2an(dlm konteks perlu dimanjakan)..tp berlainan pula ngn penjenyah kejam maybe dia perlukan teman wanita yg takdak atiperut n kejam sptnya...hah nih cth cuma nk btau siapa pun pasangan.jodoh kita bsesuaian la ngn sper diri kita spt takkan penjenayah kejam bkawin ngn ustazah?mustahil kan. jd anda fikirkan...

(masih lg bkenaan perenggan kat atas nih) sorg suami t/jawab nya mendidik isteri..klu pun isteri nih ngokngek2(taktau nk tulih ape) didiklah mrk, biar mahligai yg dibina utuh selamanya. n jika isteri yg suaminya ngokgek2, berusahalah agar suami mjalankn t/jwb nya, idup bpasangan adalah spt aur ngn tebing, saling memerlukan..~carilah keserasian tersebut~

jgn nafikan kematangan berkait rapat ngn umo.mmg bkait rapat, tp jgn jdkn umo mbataskn kematangan..cth lg?k la spt masa skola n cikguu suh wat karangan psal pkhemahan or melancong kat luar negara, tp ko takdak pengetahuan ttg itu sb takpernah pegi. tp klu idea penulisan yg bagus klu pun tak pegi mmana pun, ko bole timba pengalaman mlalui pembacaan.dats y, Membaca Amalan Mulia kan..kayu ukur utk kematangan juga bole dinilai bagaimana seseorg itu mengendalikan kehidupan mrk. samada mrk nk blaja mlalui pengalaman sndiri atau org len, n bfikir melangkaui kepompong usia

itu shj penulisan pagi nih~tenkiu pd yg baca~

Friday, May 29, 2009

Cerita Hari ini + smlm

arini sgt best tempias smlm masih ada
lek keje smlm ttiba myhus ajak g midvalley; ske sb myhus yg ajak, maknanya aku bOle ckp myhus yg kuat jln
ssmbil jln tu ati aku rs nk belikn mymum kasut utk mother's day aritu;belated takpe kn
aku suka beli if masa skali aku da pandang, cantik
tp aku jln lg n bila masa aku jln klu ati aku kuat kat benda tu, aku akan beli
so ati aku dpt rs puas
begitu juga ngn smlm, da tgk kasut tu kt jusco n kasut2 len, kat metrojaya pun da tgk n ati aku still kat kasut tu
so g amik je la, mmg puas;terasa puas smpi ke arini;jd mood aku adalah sgt gumbira

msti mak suka bila aku bg adiah tu; sb aku rs kasut(Larrie) tu la palin cantik n palin sesuai utk mak; sgt selesa
aku terasa lg lembut je kaki aku bila sarungkn ia kt kaki nih
msti mak jjln pki kasut tu smbil teringat kat anak dia nih (aku la tu, he3)
sbnr aku syg kt mak tp tak tau nk bg ape, so aku bg kasut; okeh tak (tahun lepas pun aku bg kasut gak;cm aku sponser kasut jerk kih3)
n beli suar harith n danish,, syanteeek,pampers sumer bagai, biasa la da ada anak nih, brg mrk yg diutamakan dulu
yg ibu(aku la tu) n ayah dio nnt2 la, tgu durian runtuh...

haaa sebut jer durian runtuh, mak br tpon td suh lek kampung, durian mmg betul2 runtuh ha3
takla, durian kat kebun tu bbuah lebat, smlm jer dpt 10biji gugur...tau jer la durian kampung cmner rs nyer
kaler kuning pekat, rs pekat n kene cairkn ckit ngn minum air klu tak, padat la(mitos aku)..

-aiiiiii ghinduuunyer kat kampung halaman-

Thursday, May 28, 2009

25 Actions to say ‘I Love You’

1. Place notes in your lover’s lunch telling him how much you love him.

2. Page you sweetheart with an I Love You page.

3. Give her a soft kiss.

4. Make everyday things special.

5. Give your love a little note or sending him an e-mail with a poem init.

6. Listen to her every word.

7. Making a list of everything you love about them. No matter howstupid.

8. Spend quality time with the one you love.

9. Have flowers delivered with a note attached saying simply, “I loveyou.”

10. Give unexpected hugs and kisses in unexpected places.

11. Cook them their favorite meal.

12. Hold each other when you fall asleep.

13. Just be together.

14. Give your love a long hard kiss on the lips, followed by a gift.

15. Sending romantic postcards on a daily basis.

16. Get off work early and surprise your sweetheart with a dozen rosesand dinner, just because.

17. Spend all week thinking of something special for the weekend andthen… do it!

18. Give him a loving smile from across the room.

19. Draw or obtain a new romantic picture of two lovers in each othersgrasp and give it to your love as a reminder of your passion.

20. If you live quite a distance from your love, surprise them with avisit.

21. When she is asleep in the morning, cover her with rose petals andwake her up to an I love you breakfast in bed.

22. Secretly write S-H-M-I-L-Y anywhere your lover will find it. SHMILY=See How Much I Love You.

23. Have a romantic weekend.

24. For a week, smothering your spouse with all the small intimatethings they like.

25. Do a simple act of kindness, such as a backrub when he feels sick,to brighten his day.

Tuesday, May 26, 2009

Tag 5-SUMER NK 5

5 names I go by :
1- sayang/ayang : myCintaHati panggil aku ngn nama nih
2- kakngah : mak n ayah n adik beradik n saudaramara
3- sue : kkwn,n mertua n keluarga sblh suami
4- nini :ada gak jiran2 kt kampung panggil ngn nama nih lg wpun aku dah beso(nama tu masa kecik jer)
5-suri :bbudak kat opis panggil aku suri patut nyer sue jer tp ada 2 org nama sue, so wpun sue lg sorg da pindah, nama nih lekat kt aku

5 Jobs I have had in my life :
keje skg nih adalah keje ke-2 ketika aku berusia 19tahun..keje 1st adalah lps SPM; keje biasa jerk(so, tak cukup la 5 okeh)
5 place I have lived before
1. g keje; putrajaya
2. balik keje ; puchong
3. dewan aper ntah kat shah alam;kenduri kawin
4. sunway pyramid
5. alamanda

5 TV shows that I watch currently
takder nk tgk tv jer, byk koje len kat umah, ngn anak2 lg, siapkn mkn2, iron baju sumer, so klu ada citer kat tv sekadar tgk kejap slps selesai sumer keje aku sbg surirumah 1/2 masa...spend masa tgk wayang jer;giler romantik

5 place I have been :
1-umah
2-opis
3-shopping complex
4-(balik kampung)
5-tempat mkn yg sedaap
5 People that e-mail/contact me regularly :
email:
1-myhus
2- kkwn opis pertanian dulu;
3-kkwn opis pej.tanah dulu
4-waHida
5-penawarku yahoogroups

5 of my favourite foods
1-kuih cuco udang yg mak buat shj
2-steamboat tomyam(sup tak ske sgt)
3-soto
4-sup tulang/gearbox di ari raya pose or raye aji (ari len rasa dier len he3)
5-charkuewteow

5 things I would like to do :
1-haa lek keje nih kompom ke giant/tesco;manyak mende nk beli
2-nk wat senarai label kat bilik fail;psal 5S la tu(msti ada yg xtau 5S tu ape kan?5S tu, seiri, seiton, seiketsu, shitsuke ala opis nih nk tiru cara jepun)
3-amik/bg tiket flight ke penang utk pegawai aku nih
4-key-in utk rekod surat n wat keje cckit;eeeei nape aku nk btau jugak aku menci ngn sorg sengal yg sound aku smlm,serius tak ske dier;dier sgt jahat mcm duri yg tikam org(opss lari tajuk)
5-nk g jjalan, nk melancong/melencong, nk mandi pantai(klu bole nk g skg nih), mau angan2 sebentar

5 friends I think will respond :
aku tak rase nk tag ssape...so tag nih bukan utk anda -abiss sudaa
cumaaa mau ckp tengs kt kakziah sb tag aku, mekasih yaaaa

Monday, May 25, 2009

Happy Anniversary-4yrs

Tau ape erti cinta, sayang? Bg aku la klu sayang tu bermakna bila anda kata tak sayang, cth : sy tak sayang awak,……tp hati anda sndiri tau yg anda syg sgt2..n sidia pun tau ungkapan itu bukan lahir dr hati…n anda bole baca perasaan sidia, sb tu org kata 2jiwa mjadi 1..wujudnya perhubungan batin; wpun anda jauh tp dpt baca fikirannya..ahh susah tul nk jelaskn..; aku hny dpt terjemahkn ini hny slps aku menemui, sidia-MyCintaHati

Sekejap sgt masa blalu..dah nk masuk 4tahun usia perkahwinan..dlm tak sedar,bila teringatkan tarikh 27 Mei, kira punya kira..4 tahun tu lg 2 hari shj utk digenapkn.

Sbnr rs gumbira pun ada, kadangkala ketika melihat keletah harith n Danish, aku ckp ngn myhus, cepat jer anak kita nih dah beso, 2 org, ..klu la ini mimpi, aku anggap inila mimpi palin bahagia, tp inikan pula reality hidup kami, jd aku bersyukur teramat sgt pd-Nya

Memikirkan kebahagian ini kadangkala hati ini diruntun sedih, sayu dan pilu, iyer la memikirkan hidup ini hny bersifat sementara, hny pinjaman..oleh itu sepanjang masa aku titipkan rs kasih n cinta aku pada suami, biar dia tau sedalam mana perasaan aku..dgn anak2 pun sama, aku cium n peluk harith n Danish tanpa rs puas begitu la erti sayang yg sukar diungkapkn

Ingat lagi, masa tu br jer lpas majlis psandingan kami..aku dok sorg dlm bilik..dlm gembira bergelar isteri, menitis juga airmata krn teringat mak n ayah n adik beradik sumer da balik…aku rs asing dgn keluarga baru..tanpa sedar myhus masuk n ckp jgn menangis lg sb dia takkan buat aku menangis-selama 4tahun perkahwinan kami; janji itu dikotakannya..n sampai bila2 pun aku amat hargai

Entri ini spt bersifat serius pulak kan…wpun myhus kenal aku sbg seorg yg slalu bergurau, kelakar n perkara serius pun aku anggap biasa2 shj..tp di suatu sudut, aku ada ruang utk serius spt ketika aku marah org atau org marah aku, atau pun spt perkara kat entri kali ini.. Lastly, HAPPY ANNIVERSARY utk aku & suami, luv u so much

***aku suka kelakar, benda2 yg buat aku gelak sb aku jd seronok, ketika aku taip perkataan kelakar pun aku rase kelakar…heehehe dah la baik aku tamat kan aje entri ni sblm melalut mcm2***

Friday, May 15, 2009

Angan2 TakSalah

ati aku rs suka2 nk tulih lg mengenai ragam.. ragam siput atau siput sedut atau ttg perihal ragam org, aku??..

situsi 1-dlm tren
siput? : ekiusMe, sy mau kuar(dah la tren padat mmg susah nk pusing badan pun)
aku : erm sy pun nk kuar(dlm ati; ko igt ko sorg nk kuar tren);mnyampah-tgu la pintu bukak k
tu sib baik ada sore wpun tak sukee, tp ada gak siput2 yg main langgar2/tolak2;gile

situai2-dlm bas
siput indun : biasa nya sy diri disini(loghat indun, tempat duduk dh penuh )
aku :(buat cm tak dgr tp dlm ati ''ko dh la indun tp tak sedar diri')
akhirnya siput indun bdiri tempat len

ish3 aper la arini aku rs cam mengong ckit, kadangkala aku rs bosan slps aku kelamkabut?aku terasa mau pegi shopin shj kalaula aku kayerk ; tgk, aku guna pkataan 'klu la' okei

okei arini, klu la aku kayerk mau aje skg nih aku g shopping2 wit myhus;npe myhus?sb dibandingkn ngn sumer org, hny my hus bg kegumbiran melampau kat aku; yg len kegumbiraan tahap minimum shj

klu la aku kayerk okei, slps shoping tu kitorg nk g melancong, ala takyah nk demand Paris sumer bagai, aku nk ke langkawi jerk,.naik cableCar utk kali ke3 lg,masuk underworld tgk ikan or soton atas kepala sndiri.. seronok kan3...lps tu dok hotel5star,kih3 ---hehhehe seronoknyer(aku smbil senyum n ati gelak2 ckit, uols jgn j.les k)

sambil melancong/melencong nih, nk beli adiah/sevenier utk sumer la, uols pun dpt tau, amik kain batik sorg 1..(kah3 kain batik jerk, keychain pun aku bg jgn risau)so, klu budak opis aku nk bg wahida, iza, fiza, kak ziah n nora(msti seronok kan, yg tak dpt jgn kecik ati)

klu la kayerk k(klu tak kayerk sumer tak bole beli kn), aku nk umah, cuba uols imagine, umah ngn bilik beso size muat utk 3 katil n 2almari(tp aku nk ltk 1katil shj ), katil nih jenis bulat, pernah tgk katil bulat yg empuk tak?ha camtu la, uii sedap nyer-sgt selesa, sejuk skali, almari yg jenis lekat kt dinding

harith n danish share 1bilik shj, 1lg bilik anak perempuan(kih3 lom ada grlz lg), 1lg utk bilik tetamu, so sumer skali, cuba kira bpe bilik?(4 la jawapannyer), umah semiD pun okei gak, biar setingkat jer pun dah syukur alhamdulillah---haih selesaaaaaa

kaco tul la ada siput a.k.a tetamu dtg nih, terbantut angan2 aku

NI LA..Haaa amikkk, siap gambo lg angan2 aku nih, bila da nek cable car tu, nk jalan atas jambatan merentasi 2gunung nih sambil berpimpin tgn wit myhus

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife