Friday, July 10, 2009

iLmu Memujuk

sgt gah tajuk kat atas nih.tp hakikatnya, ia diluar bidang kuasa aku..sgt tak tau cara..haha macam mana?

jika lihat seorg dlm kesedihan, aku cuma nk btau, jgn bsedih lg, nnt lps nih msti telah dijanjikan kegembiraan, cuma amik iktibar dr masa skg; tp

aku takut nk kata cmtu, sb perit yg dilalui mungkin rebah jika aku ditempat dia;

hati kemanusian dpt nilai sejauh mana kejujuran/keikhlasan; tp klu telah dinilai ngn teliti..arggh aku taknak tulih; haha sgt dodol

aku slalu pk, n fikiran nih ada gak aku pernah btau ngn sesorg ''apepun tak kisah, asalkan gaji tak kurang'' ~suka fikir cmni, sb apepun hal kat tempat keje , tp jgn amik pusing sgt, dgn itu, akan jd sentiasa hEpiii..(ye ker..)..uols cuba k

dlm ilmu memujuk(cehwah3) , spt nk btau ''lupakan perkara nih, n mulakan hari len ngn hepi, n jgn igt menda nih lg'' tp klu nasihat sebegini, msti dlm ati aku akan ckp, aku tak mkn semut, so mana mungkin bole lupa..tp itula nasihat palin fofular k

dah2..cuma igt bila kita tgh susah ati, ada org len lg susah..n bila kita senang ati, cuma kene igt ttg org susah, cmner kperitan diorg, cmner kesusahan..dgn itu kita akan bersyukur..

N.joy...

2 comments:

wahi said...

weh tulisan xleh bsar g ker?? sakit mata dodol...

"I may b laughing n giggling old time..but it doesn't mean dat i'm happy" hukhuk...

suee said...

font takleh beso coz i kecik k..(hope reason nih diterima)

"kdgkala kita kene ketawa utk buat org gembira wpun kelak tiada siapapun sanggup berbuat demikian utk gumbirakn ati kita"~mitos aku haha

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife