Tuesday, June 23, 2009

Happy Father's Day

ai3..lame da nk tulih 1entri khas sempena Hari Bapa yg da lepas nih. tp tak bkesempatan, kekangan masa disebabkn manyak keje..so, ssmbil nih nk coret ckit,

SELAMAT HARI BAPA, JASAMU TETAP KUSANJUNG,TERIMA KASIH AYAH...aku wish camni la pd hari bapa 21 June 2009..adik beradik yg len pun sms ayah ngn msg yg lebih kurang cmtu gak..igt lg, lama dulu 10x aku tak nk bg kata2 cmtu, ahaks-cam segan, malu sebagai nya la..

cepat2 aku berfikir n taknak simpan kata2, sehingga aku tiada kesempatan utk menzahirkannya

selama umo nih nk masuk 25 nih, sekali jer pernah aku lihat ayah menitiskn airmata..sgt mahal airmata seorg ayah, llagi utk dilihat oleh anak mrk. adakah kehidupan yg ayah lalui tak pernah dirundung kesedihan/ kesusahan, aku berfikir begitu sb sentiasa melihat hny senyum n raut wajah penat mcari rezki.

airmata ayah yg hny sekali aku nmpk adalah airmata seorg anak ketika melaungkan azan utk mak n ayahnya berangkat ke Tanah Suci..ketika itu, suasana sgt sedih sehingga aku pun menitiskn airmata yg puasnya aku tahan ttp tertumpah jua..

seorg ayah yg mcari rezki utk anaknya, gembira mlihat anak nya bahagia. apalah erti susah pd mrk wpun menelan semua dgn keperitan ttp senyum n gurauan ttp bsama mrk..hari ini, wajah tua ayah bila aku memandang dgn perasaan kasih seorg anak, terasa sedikit sayu yg ntah kenapa...

aku fikir, seorg anak akan lebih rapat ngn ibu sb mrk bkongsi cerita..blainan pula ngn ayah , bcerita yg penting2..selain itu, memerhati gelagat kami adik beradik..namun, jasa n pengorbanan mrk tiada tandingi..byk benda yg bole buat aku gembira, memikirkan kasih sayang ayah antaranya -SELAMAT HARI BAPA
**seumo hidup nih, ayah tak pernah merotan, memukul, mencubit etc..tp klu ayah marah aku rs sedih smpi 3-4hari baru leh cool-haha
**namun, kami sgt mhormati ayah, terima kasih atas didikan itu
**adik aku 2 org pernah kene rotan ngn ayah, itupun 2kali shj, sorg lg tu 5 or 6kali(bole kira-*(lelaki lasak kn)-haha

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife