Tuesday, August 25, 2009

Tentang Puasa+Raya

(Hari ke4 puasa)
hari 1st pose.bangun pg, bg danish apollo, danish taknak lak, so terus aku nk mkn, ttiba teringat puasa. lupa takpe kan(br gigit, lom telan jew, huhu)

klu masa kecik2 dulu, br nk belajar pose, lupa nih sampai kenyang la..mkn nasi n teringat pose bila nk minum air je..hehe aku anggap nih rezeki, wpun kita pose tp klu Allah nk bg rezeki, so lupa tak mbatal pose.

pasan tak, bln pose nih slalu ati kita jd halus..aku tak tau ati korg, cuma aku pasan ati aku, erm
tak kira pose ramadhan/pose ganti kkdg klu da nk menda tp tak dpt, cpt rs sayu.wpun aku minta g jjalan ngn myhus, klu dia rejek pmintaan nih, siyes nangis dlm ati,haha(mminta klu abg baca nih, jgn rejek pmintaan sy ;D) kuang3

aku rs la, bulan pose nih cam pesta makanan..klu tak cayer g la bazar ramadhan...sgt hepii suasana

slalu org nangis2 di pagi raya..tak pelik kan.
sper yg main mercun/bungaApi/mariam/bom..pastikan ati2, jgn smpi cederaa, nyesal smpi mati nnt; putus jari tgn pun;siyes sadis

klu nk tgk yg ayu di hari raya la, sumer berbaju melayu, berbaju kurung, sgt manis, sungguh sopan santun, ckit jer tambah budi bahasa;perfect..sumer ngn rendah ati mohon kemaafan(tp nih juper di ari raya jew la)

klu sb h1n1 nih kene pki mask..camner nk nmpk muka2 ceria..hehe tak pakai kowt, alhamdulillah h1n1 da makin redaa

bg aku la, puasa melahirkan keinsafan, raya menzahirkan keriangan

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife