Friday, December 5, 2008

Jagung Punya Pasal daaa...


Hai hai hai

Nih lunch jumaat kan lama.g pasar tani dpn opis ni jer..ngn nora n kak ziah..kitorg jjalan. Nak tau kitorg btiga nak beli jagung..ari pertama la ttiba arini aku rs nak beli jagung slalu aku mmg tak pernah sekali pun beli.tp org yg jual tu mmg cam hampeh.yer la bniaga cam taknak bniaga.sengal tul

Mmula aku da ckp nk jagung tu, aku nk byr la bg $10 tp jagung tu harga $1.50..lpas tu dia ckp takder duit tukar ker n dia letak jagung tu n wat keje lain..erm sbnr cara dia ckp tu buat aku sakit ati..lenkali klu nak mniaga tu guna la gaya bahasa yg hormat pelanggan.n nora pun bg aku duit 1.50(tgk kwn aku pun ader duit tukar cuma tak sempat nk tny jer) n aku byr la...tu br satu aku citer.

Nih lak citer kedua tp masih ditempat yg sama..kak ziah lak kwn aku tu dia nak beli jagung bakar tp dier minta yg br..lpas tu org niaga tu leh ckp suh amik yg dpn tu dulu..kak ziah pun amik yg depan tu..nora lak beli jagung yg cup..dulu dia beli harga $2 skg $2.30..aiyoyo tp amik gaks..ader sorg budak dtg beli lpas tu dgn muka ketat org jual tu ckp ngn budak tu amik baki duih nih dulu sblm amik jagung dlm nada seakan menengking…cian tgk budak tu..

Yg paling tensen org jual tu bila tpandang muka aku dia tny aku da bayar ker?hah nih cam sajer nak cari pasal ni.aku ckp ngn dia da bayar la takkan aku nak blah ngn jagung tak byr..igt aku sengkek ker..dia cam tak puas ati dia ckp ngn aku klu da byr da lah takder nak suh byr lg skali…aik cam gaya nk cari gado nmpk..lpas tu aku ader bebel la la la la yg pastinya cukup utk buat dia sakit ati…padan muka dia,.puas ati aku.

Da lupakan hal tu..lek jer dr pasar tani..kitorg mkn la kat pantry..bborak lpas tu ramai lak dtg tumpang borak n cik ifa ader banjer goren pisang..byk tak larat nk mkn psal da kenyang..borak sakan kitorg ngn cik azah skali.mmg lawak byk tgelak jer…nih da 2.45 pun ..yer la bborak td sampai 2.30 sempat lak aku masuk blog nih..

-----Out dulu g semayang----

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife