Monday, December 15, 2008

Balik Kampung, Kenduri Kawin n My Famili Ka

Kenduri kawin ahad..saudara sblh my hus..kat ngn kampung aku tu..uii jauh lak rasenyer, yerla baru jer lek dr kampung minggu lpas tp nk kene balik lg mgu nih…tp lek gak, saudara kan kan.kali nih lek 1 keta jer ngn mertua aku. Sabtu gerak dr KL kol 5.00pm..mlm tu nk tido umah nenek mertua aku.nenek ada kat Mekah, slalu mmg mertua lek umah tu, itula kampung mereka, ayah mertua aku nyer mak.
pic ni aku snap masa ondway lek kampung, dlm keta..aku amik sindri..hehhe..harith taknak tu psal la aku amik ngn danish jer..harith g teman ayah dia borak kt dpn..

klu nk tau, danish n harith br jer gunting rambut arini..aku yg gunting...amacam...leh bukak kedai tak...?ahaks

Ondway, alamak..kunci umah nenek ttinggal so g umah makngah(nasib mngah ada kunci nenek)..mkn mlm kat ctu sumer..sedaap lak tu, kitorg dr KL pun bw lauk..campur ngn m’ngah, so byk la lauk mlm tu.

Ahad pagi lpas kkemas sumer, sempat aku ajak my hus g umah wan aku..dekat jer dr umah nenek..naik moto jer(klu jln kaki 5minit)..tperanjat wan tgk aku dtg…sunyi aku tgk wan n atuk aku, yerla umah besar tp berdua je tinggal..klu nak tau aku mmg sayang bangat ngn wan n atuk sb dia mmg takecare kat aku dr kecil..masa aku keje kat Pejabat Daerah n Tanah Gemas..aku dok ctu bersama diorg.lpas tu aku g keje naik moto atuk aku, Honda ex-5..setahun lebih aku g keje naik moto atuk (aku takdo lesen moto sbnr nyer..hahahha), redah jer..

Kol 10.30am kitorg bsiap.nk g umah kenduri..g awal ckit, umah saudara kan kan..nih ader citer tak best nih…erm ..masa nk g kenduri da smpi pun umah pengantin..masa kat selekoh tu ..alamak ader moto dr arah depan ..turun bukit..laju lak tu..jln sempit..my ka da bhenti pun ..tp tak dapat nak wat ape lg…akhirnya..dumm..adoii ..tsentak ati aku..persona aku kene langgar…aiya…kitorg turun keta n tgk..spotlite keta tmasuk dlm..tepi keta tu kemik ckit..hus aku kata braket ke ape ntah (aku bukan tau sgt bbrg keta nih) patah.

‘Sori, sori ,err……’
‘takkan sori jer, abis keta sy camner?’
‘sy takder duit nih klu nk ganti pun’
‘awk langgar awk kene byr, nih tgk kemik camni…klu report tetap awk kene byr pun..’

Tu la psal..aku pun susah nk komen..tgk muka org yg langgar tu cam cian jer..tp ape nak wat..takkan dia langgar tp sumer repair kitorg lak..stlh pbincangan yg agak lama, my hus ckp ngn dia, tak kisah la camner caranya..tp bg la ckit yg memadai, org tu still kata dia takder duit, tp dia pinjam n byr $150..tu jer dia leh byr, dia org susah..moto yg langgar tu pun moto kapcai je…tgk org tu pun terusik gak ati aku, simpati ttp ada….ngn duit tu takleh nk my ka spt sediakala..klu tgk kecederaan keta takla teruk pun..tp klu repair cam sediakala..ader kesan calar n kemik..n patah yg bahagian dalam lg...ader 1 tu nmpk sedikit kembung..tekan punya tekan still kembung lg...ish baper $? nih ntah…tp takpe la benda nk jadi, maybe ada hikmah disebaliknya-redha-

nih pic masa kenduri kawin tu, lpas mkn2..amik gambo dpn pelamin..dulu aku n hus berdua jer amik gambo..skg lihatla.....2 org anak lg.....(teringat lg dikala kami jd pengantin...hehehe)


Dr umah nenek lpas asar..Kitorg btolak pulang ke KL dari umah m’ngah, lpas maghrib.ondway lek, singgah mkn kat Hentian Nilai. Sampai umah kol 12.00mlm..ngantuk ssgt, kemas bbrg, kemas diri n anak2..tido….kol 6.15pagi: bangun ssiap g keje.nih sambil keje, aku luang kan masa sedikit utk blog nih..hehhehe


No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife