Wednesday, February 25, 2009

''Muka Cm Pernah Nmpk''

Aku skg berada di Kaunter Penerbangan...takla aku tipu jer tu..kat kaunter opis nih(bgilir jaga) ada la 2,3 org(sumer skali 2+3=5) antar surat td..ttiba dtg yg ''muka cm prnah nmpk''..ala aritu aku kene pegi blok selatan utk amik soklan parlimen, ada 1muka tu rs cam prnh jupee tp aku abaikan coz aku nih slalu tsalah org n kureng bab igt muka org kecuali la org tu mmg spesel or muka len dr len

Nih sedang aku dok jaga kaunter nih, muncul lak ''muka cm prnh nmpk'' tu, dia pandang aku, aku pandang dia wat muka katun/heran.

Dia : Macam kenal je..dulu prnh keje kt Sg Way ke?

Aku : Erm (dlm ati aku, sg way tak pernah tp area sunway pernah!..okeh cm dah igt), sue pun kenal akak la, dulu masa sue g amik soklan parlimen kat selatan, ati sue ckp cm kenal jer tp tak tego psal igt salah org.(aku ngn konfiden berkata-hope sgt jgn salah hik3)

Dia : Yerla kan dulu kita 1umah,umah kat ABX tu.. keje kat KESM, ..akak dulu kan kuar umah tu psal dpt keje kat Kastam..

Lps tu kitorg pun bborak sakan la citer psal dulu2, ttg budak2 serumah lg, diorg sumer dah tak keje ctu lg..lpas tu kitorg sama2 seronok mengingat masa lampau, akak nih pun dah kawin, ramai budak yg 1umah dulu pun da kawin..

Dia : Akak keje cni kontrak jer tau, kat Kastam dulu pun kontrak, lpas tu smbung kontrak kat cni lak..
Aku : oo yer ke..sayang nyer akak kan pandai, ada ijazah kan
Dia : yer la da keje susah dpt, kat cni akak try mintak PSU, hope dpt laa....sue tinggal katner
Aku : Puchong
Dia : Akak pun puchong
Aku : eh sama lak kan, sue kat Bandar Kinrara
Dia : Akak pun Bandar Kinrara

Bila perjumpaan cmni, terasa dunia nih kecik jer, walhal aku da lost contatct ngn dia sejak tahun 2003. Ini bermakna telah 6 tahun kami tidak berjumpa. Siap dia pelawa aku utk balik keje bersama memandangkan 1 haluan. Dgn hormatnya aku ckp takpela..hehhehe

Dia : Akak nk antar dokumen nih kat SBPK, mana bilik dia?
Aku : SBPK tingkat 5 (aku kat tingkat 4)
Dia : Salah tingkat rupanya
Aku : elok la akak salah, klu tak msti kita tak jupee

Patut la org kata JODOH PERTEMUAN DITANGAN TUHAN (sbnr aku pelik ngan ayat yg biasa org sebut nih..bukan kah maksud Jodoh = Pertemuan)

lg 1, AJAL MAUT DITANGAN TUHAN (Ajal kan sama maksud ngn Maut..%#$%$^$)

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife