Monday, February 23, 2009

EXORA ke?

Alamak, nama EXORA yg dipilih? aduss apekebendanyer EXORA tu..1st dgr aku rase cam bunyi tu sekadar utk sedap dgr jerk, cam bunga kot. haa tu la pandangan pertama aku.
Esok nyer plak aku baca paper, ooo Exora nih bunga Siantan ghupernye. Lek koje, dlm keta, aku btau myhus maksud Exora tuh. MyHus tny aku, aper rasional siantan ngn Kereta???/(maybe org Proton leh jawab kan??)

Esok lg skalik, dlm paper gak aku baca komen kat ruangan forum, rupanya ramai persoal nama Exora tu, sedikit lupa maybe, aku pun teringat kembali ttg syarat peraduan tersebut yg nama tu takleh diambil sempena nama BINATANG/TUMBUHAN. Rasional nyer nama yg dipilih msti ada kaitan ngn ciri2 keta tersebut n slogan ''KERIANGAN KELUARGA''.

Akhirnya(lom akhir kot), Proton Holdings Berhad dok perjelas maksud Exora tu takdak kaitan ngn Bunga, klu yg dikait ngn bunga tu IXORA la beb(ixora n exora???fenin)...senang sungguh diorg bg penjelasan. So, disini ingin bertanya kat Proton yg budiman, apakan maksud EXORA tu?jgn la ckp Exora tu tidak membawa maksud apepe, rase bengang tahap gaban tau, klu la takdak maksud jgn la diambil nama tu utk mewakili kereta keluaran Msia nih. Dlm syarat peraduan pun diorg bg hint ckp nama tu kene bersesuaian ngn konsep, ruang yg selesa bg MPV tu, pls rujuk semula.

Ramai tau yg serta peraduan nih, (@#ratus ribu tau), rakyat msia yg sertai peraduan nih tak sebodoh yg mrk sangka. Diorg yg sertai peraduan nih dok guNA masa n fikir2, lastly jawapan dgn alsan spt menegakkan benang yg basah diberi?byk pertanyaan jika diajukan akan mengundang musibah bg penganjur, ia turut mendedahkan mrk kpd implikasi besar, maybe bole bdepan ngn tindakan undang2.

Sedikit tercalar imej Proton! Berdepan ngn permasalahan nih, keputusan yg bijak harus dibuat jika tak mau krediabiliti mereka makin tercemar. Carian rambang di internet nih aku jupe http://amitkulkarni.info/pics/plants_flowers/digital_image_pages/plants_flowers_images5.html

p/s : AKU PUN SERTAI peraduan namakan Proton MPV nih woi....... (nk harap menang takda la, sekadar suka2 tp biar la nama keta tuh mampu puaskan ati org yg sertai peraduan nih)


No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife