Tuesday, March 24, 2009

WalimatulUrus

Majlis Perkahwinan Pegawai kat opis aku nih blangsung pada
21 MAC 2009
bertempat di Dewan Sri Melati, Perbadanan Putrajaya
meetPoint kat blok tengah depan opis kitorg nih..da ramai bkumpul kitorg pergi terus. Grand gak majlis dia..yer la suai la ngn ayah dia ngn title doc..ader laluan redcarpet lg, pintu gerbang yg cantik, pendek kata latar blkg sumer cntik la. Semestinya pengantin kompom palin cantik. Melangkah jer pengantin masuk kedewan diringi oleh 'bidadari' kecil, sweet nyer...perasan gak pengantin perempuan kurang senyum tp respek ngn kecekalan nyer utk terus ke acara persandingan wpun demam denggi ketika itu, Semestinya taknak melepaskan detik2 penting yg seumo hidup hny sekali. Tahniah kpdnya.

Pengantin melangkah utk masuk ke dewan.ayunya cik afrah wpun tidak sihat krn denggi masa nih.

Sblm pulang kitorg amik gambo skeluarga,ramai yg tak sangka aku punyai '2permata kecil 'nih. Rase seronok sbnrnya anak merupakan penyeri kpd kami menuju kearah keluarga bahagia.

Selesai majlis perkahwinan cik Afrah nih, kitorg sekeluarga ke ALamanda jjln n cari adiah utk ari esoknyer punya jemputan.Knduri pakcik aku kt Tanjung Karang,Kuala Selangor. Awal pagi 22 mac 2009 da bertolak kesana, psal mak aku pesan jgn dtg lmbt, slalunyer kitorg palin lmbt , utk membuktikan perubahan nih.8.30 a.m kitorg btolak, wat kejutan hehhehe

Rase lame lak tak balik sana, aku tgk nenek ngn atuk cam kurus jer, sempat aku usik diorg kata da kurus hikhikhik


Nih gambo kt umah nenek, dok bkumpul ngn adik2 n sedaramara smbil mjadi penonton kpd tetamu yg dtg.IkuT turutan dr kiri, Aku, adik aku tp nama dia KAKAK, n JUwai.dpn skali, DAnish la... n kt blkg tu makcik aku dok interframe gak

Bertolak utk pulang ke KL bersama mak n ayah sumer.Kitorg singgah kt Pantai Remis, mkn kerang bakar..sedaaaap skali..kat Pantai Remis nih la aku beli siput sedut n kerang utk bw balik ke rumah.Siput sedut n kerang kat sini berbeza dr yg kita beli kt pasar2, ofcoz la beza psal siput n kerang nih gumuk.

Nih amik gambo kt Pantai Remis, mulanya gambo nih nk testing je lpas tu rs cam gelap (padahal ok je nih kan) ye la cam silau masa tu, tak jadi utk amik gambo len. So gambo KAKAK jer la yg ada

***suka mkn siput sedut(kene mention siput sedut kang org igt siput lain lak kah3), bole masak, tp tak bole potong psal takuuut, rase cam kengerian melampau utk potong2 nih..1st nk masuk dlm gulai pun takuut..tp klu cput da k.o bole la kaco gulai..hehhee sib baik la myhus tolong bahagian2 yg aku tak bole wat nih.tenkiu abg, ailebiuk...

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife