Wednesday, March 25, 2009

KenanganMasaKecik

Lebat tul ujan ari nih. Klu masa kecik2 dulu suka sgt ari ujan psal bole mandi ujan..sejuuk..da besa ckit, mak lak marah, npe mak marah ntah..llama bila mak tak bg n aku kerap tny, mak btau org pompuan jgn nk mcm tu, klu adik ko(lelaki) tu tak pe la. Rasional gak sb basah kuyup mandi ujan kt luar, tak elok org pandang
Lps ujan lak msti aku n kaklang suka duk luar umah. Aku tny k'lag 'ko ade bau rumput tak?'lama lg mmain kat luar tu, mmg dikelilingi ngn bau rumput, tau tak? suasana camtu adalah sungguh AMAN sekali..segar.

Persoalan semasa ujan adalah 'ko nmpk tak ujan nih?ujan turun dr langit ni, macam titik2 kan..npe tak terus melimpah.Jawapn bbudak ialah 'mmula dr langit dia mlimpah cam air 1kolam tu, takde titik2 der, tp langit tinggi n bila nk smpi kat tanah dia da jd cam titik2/titisan..oooOOOO

Kan elok klu ujan nih lama sampi bpe ari, bole la banjir.banjir cam laut tu ker, bole berenang bestnyeeer. Klu pemikiran dewasa skg, takut tul nk banjir, manyak kerosakan harta benda nnt ..tp itukan pemikiran zaman bbudak

Ade 1peristiwa yg palin aku igt, lps ujan lebat kami bmain lg..lari2 lompat2..gembiranya..ade tu k'lang nih tak logik lak..dia tak ckp ngn aku..lenkali tny la dulu, dia terus lompat kat longkang yg da penuh air tu (paras badan dia,), air ujan tu kaler cm air teh..ttiba dia jerit , rupanya tpijak kaca

Ade 1citer len, kami adik beradik nk mkn tebu, kaklong suh aku pegang batang tebu tu n aku pun pegang la n k'long pun potong terus jer.npe la masa tu lom pandai pikir lg akibatnya tgn aku pun luka kena parang tu.sampai skg kesan luka kena parang tu ada kat tgn aku(cm bentuk kapak lak aku rase), kecil jer, slalu aku igt psal kesan tu ada n nih angkara k'log..hehhehe

MLm lak borak2 smpi ttido, aku, kaklong n kaklang..antara ber3 nih diorg paling tau, sblm tido aku suka bersyarah..mmula aku bg tajuk n aku bersyarah, berangan 1ari nnt bila da besa aku nk jd pensyarah!diorg gelak n slalu kaco aku(aku btau klog n klag, aku msti la blatih ari2 nnt br besa jd pensyarah)..sblm tido juga kitorg suka borak n gelak2 kuat,(mmg slalu mak sound kata bising sgt nnt jjiran takle tido)..

Ada 1citer masa nih klong da abih SPM kot, kitorg ssama bjanji akan akrab begini..taknak jd cam ada org tu da kawin n hubungan adik beradik da tak rapat..risau tul sb kitorg tgk contoh org kat sekeliling, nper la bila kawin jer hubungan adik beradik cam tak rapat, takder gelak tawa..nmpk cm tak mesra, kitorg taknak begitu..adakah kawin tu penyebab nyer?tu la psoalan masa tu(tp skg terbukti bukan itu penyebabnye)

Adoiii ngantuknyerrr

3 comments:

FiEza_HaMiD said...

betul2..kawin bukan penyebabnya kita renggang ngan adik beradik kita..cam saya ngan kakak2 saya..kitaorang lepas kawin still rapat lagi,tambah rapat lagi adalah..sebab nak kongsi msalah sama2..apapun,air dicincang takkan putus..tul tak kengkawan..

scha exa dan dunianya said...

wah nak jadi pensyarah upenye..dari dok berlatih tiap2 malam da jadi betul duk bercakap je..agaknye kalo tak cakap tu org mesti kata suri da tak betul..ehehehe..
ingat zaman kecik2 mmg seronok..

suee said...

fieza - adikberadik tak rapat byk faktor penyebab tp masa kecik kita pikir ape yg kita nmpk jer..he3 cm skg ia masih spt dulu cuma lebih matang n kurang kebudak2an

iza- yup..klu ada masa sue tak ckp n jd diam, tau2 je la masa tu sue tgh marah n badmood n sue rs adalah lebih baik diam dr ckp..hehehe mmg gumbira masa lalu, rindu zaman kanak2

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife