Monday, January 5, 2009

Hepi Nu Year 2009...SayonaaRa 2008

Welkam 2009 n bubbye 2008..lmbt ckit wish..br naik keje..aku cuti lama..mmg seronok...naik jer keje adoii ngantuk n masih mood cuti lg..citer psal cuti aku yg lama tu nnt aku citer kat tajuk len..insyaallah sokgi..

Nih nk stori psal AZAM tahun br..biasala klu masuk jer tahun len msti sumer ckp psal azam..igt lg bila bf(suami aku la tu)dulu tny psal '' ape azam awk''..aku jwb '' azam sy, awk la'' (ekceli my hus mmg nama dia Azam)..masa tu dlm tahun 2003 ...kitorg couple cam formal ckit..yer la sy-awak sy-awak..manis tul masa lalu..skg pun manis gak n bertambah manis..alhamdulillah

2009 nih..aku nk jd bbaik..sumer la...sbg isteri yg baik pd suami semestinya..nk jd ibu yg baik n penyayang utk anak2..anak n menantu yg baik..kakak n adik yg baik..pendek kata sumer yg baik2 la...hehehe sumer org pun camtu gak kan kan

lagi? nk ajar Harith mengaji..biar dia kenai Alif Ba Ta (bukan setakat alif ba ta tp biar pandai kenai bahasa Quran..insyaallah)..nih utk pmulaan aku lom beli mukadam lg..nnt jjalan leh beli terus...aiyakk bile nk beli nih..?

lagi...bersama ngn suami...aku nk amalkan pbelanjaan berhemah..yer la utk masa depan..tak tau la tercapai atau tak..kene tgu tahun 2010 utk result nih..hehehe (msti hus aku tak cayer nih kuikuikui)

Meninggalkan thn 2008 bersama memori bharga buat diriku.. 20 Jan 2008- Danish Danial lahir..da 2 org la anak aku..sekejap jer masa blalu..n skg bln nih usia danish mencecah 1 tahun..Harith lak menjangkau 3tahun pd 22 Mac nih..cepat jer masa blalu..cam tak cayer je..tp kene cayer..kuang kuang kuang

Pada sesiapa yg pernah aku wat silap..minta maaf bbyk..buang yg keruh amik yg jernih..kita buka lembaran baru..sbg manusia aku tak bisa lari drpd kesilapan..mungkin aku bukan yg terbaik tp cuma berusaha ke arah itu..tapi tetapiiii (bpe byk tapii daaa) kadangkala ngn sikap suka, marah, hepi ,moody, n mcm la perangai aku nih sememang nyer sape pernah terasa ati..ampunn kkdg ter emosional ckit..erm bila aku marah tu ..aku tau org kecik ati or sakit ati ngn aku...aku tau tu sb tu nak minta ampun...erm

NAk btau jua...org yg aku sayang..(aku beranggapan klu sayang ..btau ..sb kita ada peluang itu jd naper kita tak amik peluang n btau saje yg kita sayang)..tp tgk org gak..cam hus aku n anak2 tiap2 ari ble btau syg..tp ngn mak n ayah, wan n atuk,ibu n ayah mertua, adik beradik etc wpun aku tak ungkapkan ungkapan syg aku fikir mereka tau ..malu ah nk ckp kang diorg pikir aku buang tabiat lak..aku fikir la....syg nih kita bole luahkan ngn 2 cara..ngn ungkapan n zahirkan ngn perbuatan

2008 jua aku gembira krn adik aku dapat keje ngn gov..seronok rase bila tgk adik hepi..erm pada adik2 kkdg bila aku tegur straight to the point amik positif je la sb mmg tegurn tu utk kebaikan..ok?

Pada kehidupan mendatang hope lebih baik dr sblmnya..lebih gembira lebih bahagia..semoga diberkati oleh-Nya..-amin-
Seribu Senyuman Belum Tentu Menawan Hati
Satu Jelingan Sudah Cukup Menimbulkan Rasa Benci
Membina Mengambil Masa
Meruntuh Sekelip Mata
-RENUNG RENUNGKAN N SLMT BERAMAL-

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife