Tuesday, January 6, 2009

Cuti Hujung/Awal Tahun 2008/2009

Ai Ai ai ai

Citer psal cuti nih aku bercuti terus dr 25/12/08 - 4/1/09..bpe ari tu..erm 11 ari terus menerus..bestnya..25/12 btolak lek ke kampung..tu la psal aku mmg suka lek kampung..mak n ayah pun gembira ..diorg ckp nih sumer anak2 dpt berkumpul..mmg pun..klong yg dok jauh kat kelantan pun lek gak..rahman(adik no.4) dok kat JB pun lek..klang(s'ban) pun lek..so, kami adik beradik dpt berkumpul (8 org sumer nyer)

Bz ckit dekat nak date 28/12 psal mak wat kenduri utk k'lang..meriah lak aku rase kenduri tu sekali ngn cukui jambui anak k'lag..aku wat laksa masa ari rewang (27/12 tu) ..tp Kakak(adik no.5 nih tp panggil KAKAK) tak dpt rase psal laksa laris n abih(dia lek lmbt,malam)..so keesokannya aku wat lg..aku suka gak wat masak2 nih..nih la mak kata, aku da berubah lpas kawin , rajin masak..walhal dulu bab masak mmg jarang/tak pernah..aku mmg tunaikan permintaan adik aku, yer la diorg request tomyam, soto, laksa,ciken steak..llain sambal kerang, sotong, sayo sumer aku msk..mak pun masak gak..aku suka mak masak, lain rase nyer..yer la air tangan mak kan..lg cedaaaaap..sure aku mkn bertambah

29/12 lak kitorg g mandi pantai PD..klong n Kakak jer tak pergi psal diorg da lek Kelantan..hus akak aku kene keje..(klong wat surprise masa lek kampung tu dia tukar keta- Honda Civic)..suka ati klong dia kata bersempena anniversary diorg ke-8...da 8 tahun kejap jer masa dia ckp..sampai PD ptg tu kol 4..yer la g singgah mkn cendol la..cendol Leman Dawi(famous cendol ni tau)..kat PD lak, hus aku paling seronok aku tgk..main ombak ngn adik2 aku..sunyum aku tgk kan best camni selalu...

1.1.09 lek kampung hus aku, nenek mertua lek dr Mekah aritu...slmt pulang nenek...hehehe

Danish cam nk demam je, bw klinik..cian danish..esok nye danish hampir sembuh ..kenduri utk nenek pd 3.1.09..da selesai kenduri n kkemas kitorg gerak ke kampung aku lak...dekat camni senang kan..

4.1.09 aduyai da nak bertolak lek ke KL..kan kejap je aku rase..hus aku kata leh lek lg cuti cina raya nnt..Harith br nk demam ptg tu n ondway lek bw g klinik kat Bangi..

Arr tu la cerita cuti aku...tak timbul masalah becuti sebelah aku or suami..kitorg bincang n suka2, simple je..keluarga suami pun aku anggap sama cam keluarga sendiri, begitu juga si dia..kira fair..tenkiu pd my hus sb dia mmg pandai sesuaikan diri ngn sumer ahli keluarga aku..malahan mesra lg gitu...itu la salah satu nye yg buat aku bertambah2 sayang...cewaaah..-TAMAT-

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife