Monday, November 24, 2008

KISAH AKU

Manusia tak pernah puas ngn aper yg dia ada..bila da punyai sesuatu msti akan ada cita2 br…seterusnya berusaha ke arah itu..itu lah manusia yg penuh dgn harapan..jgn bhenti bharap andai harapan itu buat kita maju kan diri. Apabila harapan telah tercapai, kita puas ..senyuman terukir di bibir..hati berbunga girang, lantas mungkin jauh disudut hati kita berputik impian br..cam aku la..

hehehe dulu aku idam kan keluarga bahagia n anak, aku nak jd ibu..nak rase pengalaman bsalin..org kata sakit,aku takut gak dgr tp tak kisah asalkan aku dpat rase ape yg semua kaum ibu rase. Tercapai gak hasrat aku tu, kini pun dah jd ibu kpd 2 hero, bahagia sgt lpas tu ati nih teringin sgt nak ader baby girl wat penyeri…





…yer la nak gak rase beli gaun n hiaskan dia..bukan aku tak gembira ngn 2 hero aku, tidak sekali…Cuma aku ingin rase pengalaman yg bebeza tp andai nyer tiada baby girlpun aku pasrah sb aku bpeluang juga rase punyai anak yg kusayangi, aku amat bersyukur pada-Nya…Ade suami disisi, cam rs bertuah sgt sb ada disisinya. Anakku 2 org tu keletah nyer cukup menghibur kan ku, tak menang tgn dibuatnya. Ya Allah , aku bersyukur ke hadaratmu krn berikan aku kebahagiaan ini.

Kini sememangnya kupunyai kehidupan yg lain. Dulunya aku cuma anak kecil yg pinta dimengertikan. Membesar bersama adik beradik adalah kenangan manisku. Selalu aku kenang masa lalu, rindu sgt ngn saat spt itu. Hubungan antara aku n adik beradik sungguh rapat. Mak n ayah didik kami agar tidak berkira sesame sendiri. Klu benda ckit kitorg akan kongsi biar cuma rase secubit tp ramai dpt. Padaku mak n ayah seorg yg tabah dlm mbesarkn 8 org anak. Penat mencari rezki tp apabila pulang terukir senyuman melihat kami adik beradik. Tp jelas kepenatan terpancar di wajah mereka. Dikala itu aku simpan cita2 bahwa suatu ari nnt aku bisa berikan mak n ayah sedikit kesenangan.

Alhamdulillah, wpun aku tidaklah mencapai kejayaan yg besar dlm kerjaya, yerla aku bukan belajar tinggi mana pun. Tp pendidikan yg mak n ayah beri nih aku cukup senang ngn keje aku skg. Llagi keje ngn gov, terjamin n mmg keje nih menyeronokkan. Mereka jua gembira krn anak mereka punya masa dpn n bole idup bdikari. Mereka tumpang bangga.

Selalu sgt aku rindukan utk pulang ke kampung halaman. Yerla selama belasan tahun itu la kediaman aku. Inikan pula br berapa tahun sgt dr usia ku idup bukan lg disana tp kini aku tinggal bersama suami tercinta n anak2 yg kukasihi. Wpun bahagia kukecapi tp ingatan ku pastinya pd ayah bonda. Aku sgt2 rindukan mereka. Kadangkala ingatan pd nya membuat ati ku diruntun sedih, aku mau duduk menemani mereka dlm meniti ari tua..erm nih lg 2weeks br lek jupe mereka…aduhai terasa masa begitu lama biar pun kitorg jupa selang 1bulan biasanya. smlm jupe kejap jerk kat umah k'lag....
okei la sampai disini catatan ini, coz sambung keje...bye.

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife