Tuesday, November 25, 2008

K.A.W.A.N


Kawan

Aku jua punyai kawan. Suka berkawan krn kawan kita tak rase sunyi, slalu ape yg digambarkan ttg kwn.adalah baik belaka. kwn yg mkn kwn bukan kwn tp musuh.hehhehe
Dlm melayari idup ini telah berbagai kwn aku jupe.sumer blainan perangai.dr kecil hingga besar , blainan situasi jua blainan perangai aku temui. Aku jua begitu dlm memainkan peranan sbg seorg kwn.

Dulu kkwn masa kecil jjiran la..anak jiran..kat sekolah lak aku rase rapat ngn dia tu..suka kkadang dok lepak umah dia..kkdg umah aku..kemana saje kami pegi, ke pasar mlm pun bsama.aku slalu naik moto dia coz aku tak tau sgt bw moto.skg kwn aku tu da jd nurse..erm aku lost contact ngn dia…bila kami masuk alam pekerjaan masing2 bw diri…

Kemana jer aku pegi maka akukan ada kwn br.ramai sgt tp aku rase rapat ngn budak nih..yer la aku panggil budak coz dia muda 1thn dr aku…so close ngn dia.lpas tu aku tukar tempat keje tp still bila lek kampung dia cari aku..erm tp akhirnya cam da kureng ..dia da berubah tak cam dulu..aku takut org pk aku ape sb aku pernah baca n pernah dgr org kata bahwa klu kita nak kenal seseorg kita lihat ngn saper dia bkawan…sori to my fren tp ketahuilah aku mmg seronok bkwn ngn ko..aku still igt ko …hope 1ari nnt kita jupe n bole dok gelak ketawa..dlm masa yg sama ngn kak A, kak J, n L. rapat gak. A n J da kawin..masa kitorg bkwn dia single lg. sempat la aku tgk anak dia..masa mmg kejap sgt..

Di tempat lain pula n umo aku pun tambah setahun lg.aku bkwn rapat ngn ngan kak M dan C.kemana sajer kami bertiga.aku paling suka ngn kak M sb dia byk ajar aku pendek kata aku mmg terhutang budi ngn dia..dia la teman dikala susah senang.dlm byk2 kwn aku paling suka berkawan ngn kak M dan C.mmg diorg baik belaka.C pula begitu memahami, mudah merajuk lak tu…kkdg dia merajuk ngn aku..yerla sensitive sgt..aku ckp ckit kkdg dia terasa..cpt2 aku pujuk..sbnr aku pun kkadang begitu..dia lak pujuk aku so fair la..kitorg makin akrab…aku klasifikasi kan mereka berdua sbg SAHABAT. Raya aritu aku g raya umah C.sbnr aku ngn kak M da aper erk….erm skg nih kitorg da tak kwn lg..kitorg gado?ader selisih fhm ckit..lpas tu kak M kata klu camni kita takyah kwn lg…aku ok kan jerk sbnr aku sedih dia kata begitu, aku kata ok aku tak kisah tp dlm ati siapa tau…aku sedih sb dia kata camtu n aku taknak jupe dia lg!cam budak2 kan aku rase padahal selama ini aku suka kelihatan spt dewasa, bersikap matang.

Akhirnya aku pk skg..takper la biasa la tu adat dunia…n skg aku bkawan ngn sumer.kongsi idea, kongsi cerita…tp aku bataskan ..jgn tlalu rapat sekadar biasa2…dgn itu aku lg gembira…punyai teman sekerja..punyai kwn2...hehehehe

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife