Thursday, July 1, 2010

Seawal Kehamilan

alhamdulillah.
bersyukur sgt sb hari nih lebey gumbira dr smlm
bkn ape, smlm sedikit layu; loya+xselera ngan sme rs -ve yg wat mood aku terus2 down

g wat kad pregnan kt klinik pd usia kandungan 8mgu=2bln pd 28hb. nurse kata awal lg, tp aku tetap nk wat awal..bukankah penjagaan/perhatian awal lg bagus? klinik cm biasa la sesak, nurse cam biasa la ngn sme muka ketat de ckit je yg layan sunyum2, tp xde hal la, aku klu jd cm mrk pun bosan juga(sgt memahami kononnya ;D)

seawal jam 7.30 pagi aku dtg ke klinik, buat kad, kne tulis sendiri, tp kokak tul salinan buku tu fotostat je, g makmal wat urin test n amik darah kt jari, amik darah yg kt tgn lg, tp sakit lak kali nih aku agak nurse tu xpandai sgt..patut xperlu la sakit camtu sekali, nasib.....lps2, g timbang berat, n pemeriksaan oleh nurse..igt kan da abih tgk jam da kol 12.30, sekali diorg rujuk kpd doc pula sb de prob ckit

otak pk2 samada mau g opis ke sb opis bg 4jam shj urusan peribadi..aisehh..sambil tgu gilirn jupe doc, diorg panggil nama aku n nama spe lg ntah hny nk ckp doc mau lunch, kol 2 dtg semula..suami yg tgh tgu pula terus call opis dia apply cuti utk ari tu, mmula pk half day shj tp utk bini tsayang ape la sgt..hik3

kami pun kuar klinik, so, kami ke mc'd..sje tanamkn selera utk mkn wpun xbminat ngn sme mknn.cam biasa la bila lpas mkn, muntah..abih sme mknn yg mkn td..rs mau claim wit kat casher tu semula ciken mc'deluxe tu..eeeeiyeekkk..ha3

doc cadang suh aku mkn pil meclozine pyridoxine utk thn muntah, dia kata patient dia yg mkn pil tu kata ok, dia suh aku try juga n dia pesan klu ok pil tu n kkwn yg len nk cuba leh beli.selesai

aritu juga aku mkn utk uji keberkesanannya konon la...tp xlme lpas tu mmg muntah la cm biasa, 3ari mkn pil tu aku rs cam xdpt terima pil tu sb rs mengantuk tahap gaban n cam xlarat sgt, ada rs nk muntah tp xleh nk muntah, jd cam seksa gitu..ari nih ari ke-4 tp aku try xmkn pil tu , tgk begitu bsemangat nih, siap leh tulih blog lg..jd maybe pil tu xsesuai utk aku kot

hee minta2 la aku makin sihat btenaga..amin

No comments:

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..

Dari Mana Punai Melayang, Dari Sawah Turun Ke Kali..
Dari Mana Datangnya Sayang, Dari Mata Turun Ke Hati..

myLife